Dame midtveis i livet. Med tanker og funderinger som jeg avogtil har behov for å skrive ned. Jeg går mye på tur, og tar endel bilder når jeg er ute. Driver også med håndarbeid, både til eget bruk og for salg, så det kommer nok endel av det også her. Ellers så blir det vel noen små glimt fra livet mitt.....ihvertfall de tingene jeg har lyst til å dele med hele verden



søndag 10. juni 2012

Endelig i mål

Det gikk jammen med denne gangen også. Eksamen er ferdig skrevet, skulle jo egentlig bare mangle, har tross alt hatt 2 uker på den.......Men jammen er det mye annet som kan fange oppmerksomheten når man burde skrive. Tror ikke jeg kommer til å ende opp som evig student nei...

Samme dag som vi fikk utdelt eksamen, ble jeg også tatt ut i streik. Hadde ikke søkt disp fra streiken, regnet ikke med at vi kom til å bli tatt ut tidlig i år også. Så panikken kom snikende, mens jeg prøvde å få tak i noen på kommunen som kunne gi meg permisjon. Takk og pris, så fikk jeg det til slutt. 

Men om det var lurt vet jeg ikke. Fikk jo masse tid da, og da her jeg en tendens til å grave meg ned i temaet, og finne frem stadig nye ting som jeg føler bør leses.....lærer jo mye, men det blir vanskelig etterhvert å sile ut hva man skal ta med.....er jo begrenset med sider man får lov å levere. Men nå er det gjort ihvertfall, og jeg kan endelig sove godt om natta igjen. Sover dårlig når jeg holder på med sånt, det fortsetter liksom å kverne i hodet når jeg går og legger meg.


Omtrent sånn følte jeg meg til tider....sikkert ikke like hyggelig å bo her i de dagene:-)

Når i tillegg hushjelpa streika her, så ble det seende sånn ut her....


Bare sånn til info...det er ikke bare støv øverst på bildet, endel pollen også. Tv-benken står rett med verandadøra, og de flyr mye rart i lufta for tida:-)

Innførte tvungen lønnsnemd grunnet fare for liv og helse....og  svups! så var det skinnende rent her. Takk til Jif våtmopp og min fantastiske støvkost

Bursdag har jeg jammen også hatt. Hele 45 år. Begynner å bli voksen nå....nesten ihvertfall. Snille kolleger har jeg også, se de fine lyslyktene jeg fikk i gave....med hjemmelaget kort også :-)


Og sånn så det ut med lys i på kvelden...


Vekslende vær med sol og varme, regn og vind, litt hagl og litt torden....vi har det meste. Men det ser ut som hagen trives, det vokser og gror fra dag til dag.


Utrolig hva man kan finne på for å komme unna skrivingen. En liten luftetur ut på terassen gjorde jeg oppmerksom på en liten gjest i hagen....og jammen med klarte jeg å få tatt bilde også


Så veldig mye strikking har det ikke blitt tid til. Men en genser har jeg fått ferdig. Bare synd den var litt liten til hun som skulle ha den, så det blir vel å strikke en ny tenker jeg. Så får jeg se om jeg selger denne, eller om jeg rekker den opp og bruker garnet til noe annet..


Blir vel litt mer strikking nå fremover, hvis ikke det blir veldig fint vær da. Kan jo ikke sitte inne og strikke hvis sola skinner. Men aller først blir det deilig å komme tilbake på jobb igjen i morra. To uker med jobb, så er det ferie. Aner ikke hvordan jeg skal få gjort alt jeg skal før det, ødela liksom litt med den streiken. Men kommer vel i mål denne gangen også. Får se været litt ann. Blir det bare grisevær kan det være jeg flytter den første ferieuken min litt....Mathias kommer ikke før i  uke 27, og da har jeg bestilt masse fint vær.

Ha ei flott uke alle sammen, det har jeg tenkt å ha!!!!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar