Dame midtveis i livet. Med tanker og funderinger som jeg avogtil har behov for å skrive ned. Jeg går mye på tur, og tar endel bilder når jeg er ute. Driver også med håndarbeid, både til eget bruk og for salg, så det kommer nok endel av det også her. Ellers så blir det vel noen små glimt fra livet mitt.....ihvertfall de tingene jeg har lyst til å dele med hele verden



mandag 18. juni 2012

Nå begynner jeg å stresse igjen....

Tror jeg trenger et kurs i å stresse ned. Av alle dumme ting så begynner jeg å stresse når det nærmer seg ferietid......Jeg lager lister over det jeg skal gjøre, kjøper inn det jeg trenger, planlegger og styrer......og sover dårlig om natta fordi hodet er fullt av planer......

Mest stresser jeg kanskje med det som jeg ikke har helt styring på selv, det som jeg er avhengig av at noen andre gjør det de skal slik at jeg kan gjøre mitt.....

* Jeg skal gjøre ferdig ganga nede......men da må først snekkerene gjøre seg ferdige, og de har jeg ikke sett noe til på en mnd. Så jeg kan ikke få malt den nye veggen, eller hengt på plass klær og skohyller....og ikke malt ytterveggen der det før var vindu. 

* Jeg skal ommøblere noen rom, men da må først senga bli hentet, Silje bestemme seg for hvilken sofa hun vil ha, den nye senga hentes i Siljes gamle leilighet....og der er det ingen for tiden...Og så må jeg ha hjelp til å flytte tredemølla....

* Jeg skal skrape og male trappa til terassen, og vaske og beise terassen, men da må det først slutte å regne så det blir tørt nok.....

ER DET RART JEG IKKE FÅR SOVE?????

Og så idiotisk det er å drive å stresse med dette. Sommeren har jo akkurat begynt, og ingenting løper avgårde. Og det jeg ikke får gjort akkurat nå, får jeg helt sikkert gjort i løpet av høsten, eller vinteren, eller neste sommer:-)

Nei, her må jeg jeg bare puste dypt og fortelle meg selv at det er ingenting man MÅ og BØR....., bare fordi man må og bør. 


Kloke ord, skal prøve å bruke ferien til akkurat dette, så går nok det andre av seg selv etterhvert.

Snart kommer Mathias hit på ferie, og jeg har mange små gleder i hverdagen. Så nå skal jeg gjøre ferdig listene mine, og henge dem på kjøleskapsdøra. Der kan de henge og få overstrykinger etterhvert som ting blir ferdig.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar