Dame midtveis i livet. Med tanker og funderinger som jeg avogtil har behov for å skrive ned. Jeg går mye på tur, og tar endel bilder når jeg er ute. Driver også med håndarbeid, både til eget bruk og for salg, så det kommer nok endel av det også her. Ellers så blir det vel noen små glimt fra livet mitt.....ihvertfall de tingene jeg har lyst til å dele med hele verden



onsdag 7. september 2011

Litt frustrert 20. mars 2011

Jeg får masse bestillinger, og prøver å levere raskt, og i rekkefølge etter som bestillingene kommer inn. For en tid tilbake fikk jeg en forespørsel fra en dame om å strikke noen pulsvarmere og en hals til henne. Etter noen dårlige erfaringer med folk som ikke betaler, har jeg begynt å sende bilde når ting er ferdig, og så sender jeg varene når beløpet er betalt inn på konto. Det forklarte jeg årsaken til for damen, og hun syntes det var helt greit. Tingene ble strikket, bilder sendt, penger innbetalt og varer sendt. Alt greit så langt. I tillegg kom det en ny bestilling på sokker, som jeg også sa ja til. Da sokkene var ferdige sendte jeg bilde, og fikk en mail tilbake om at hun kunne betale den 12 mars. Siden det hadde vært så greit sist, og hun i tillegg hadde bestilt en genser også, sa jeg at jeg kunne sende sokkene før betaling, slik at hun fikk glede av dem mens det ennå var kaldt. Jeg fikk en mail om at sokkene var kommet frem, men ingen penger har kommet på konto. Jeg har sendt en mail og etterlyst pengene, men får ikke noe svar. Har begynt på genseren hennes, men kjenner at jeg er ganske irritert. Hun kunne jo bare sendt en mail og forklart dersom det er en grunn til at pengene er forsinket……

Så når jeg i morgen får kjøpt garn til noen andre bestillinger jeg har, så legger jeg bort genseren hennes, til jeg hører noe fra henne igjen. Gidder ikke bruke tid på hennes ting, når andre står på venteliste. Og hører jeg ikke mer fra henne, får jeg skrive det på listen over feilslått snillhet….

På strikkekafeen sist gang så var det påske som var tema. Jeg pleier ikke pynte så mye til påske, men satt i gang strikkingen av ei vinhøne i gult som en kollega har bestilt. Glemte å sette på beina før jeg tok bilde, men de har kommet på i etterkant. Tenker denne høna skal få kost seg på hyttetur i påska:-)


En av mine gode venninner ønsket seg så veldig et par “feminine ullsokker” som hun kaller det. Hadde noe Sterk liggende, og da gikk det kjapt å strikke et par til henne. Hun fylte 50 år sist helg, så disse skal hun få som en liten gave fra meg.Mønsteret er Froggy fra heftet Angels wear Opals.


Planen i dag var egentlig å ut å sjekke føreforholdene for joggeskoene. Sola strålte fra skyfri himmel da jeg sto opp. Tenkte bare jeg skulle vente til den kom litt høyere på himmelen og varmet litt mer før jeg gikk. Men nå er den borte, og da gidder jeg ikke ut å gå. Har istedet tatt en skikkelig runde på gulvet med øvelser for “dameområdene” mage-rumpe-lår.
Så da blir det strikking i sofaen og sport på tv resten av dagen.
Ønsker alle en flott søndag!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar