Dame midtveis i livet. Med tanker og funderinger som jeg avogtil har behov for å skrive ned. Jeg går mye på tur, og tar endel bilder når jeg er ute. Driver også med håndarbeid, både til eget bruk og for salg, så det kommer nok endel av det også her. Ellers så blir det vel noen små glimt fra livet mitt.....ihvertfall de tingene jeg har lyst til å dele med hele verden



onsdag 7. september 2011

Strikker ferdig gensere for andre 16. mars 2011

Og det er egentlig ikke noe gøy i det hele tatt. Først fikk jeg en telefon om jeg kunne strikke armer på en setesdalsgenser med ribb som damen ikke fikk ferdig selv. Tenkte at det gikk jo bra, da ser man jo ikke så godt dersom man strikker litt ulikt. Nå viste det seg at det også manglet litt på selve bolen også, og så skulle den jo monteres. Men det gikk greit, selv om det klødde i fingrene etter å ta opp igjen mønsterborden hun hadde strikket. Det var ganske masse feil der, men jeg lot det være. Damen var jo stolt over det hun hadde fått til selv. Liker igrunnen godt mønsteret på denne genseren, lurer på om den må havne på listen over ting jeg skal strikke til meg selv….en gang når jeg får tid:-)


Det virker som jeg har kommet inn i en stim av ting som trenger noen som kan strikke det ferdig. Telefonen ringte igjen, og en dame som jeg har strikket ferdig en genser for tidligere, lurte på om jeg kunne gjøre ferdig to barnegensere i tykt garn. Den ene skulle strikkes sammen fra raglanfellingen, og den andre trengte armer og sammenstrikking.

Hørtes greit ut det, helt til jeg stakk nesen min ned i posen med garn som hun hadde levert inn på garnbutikken til meg. Der lå det noen osser med garn, og noe ferdigstrikket. Måtte bare begynne å surre i en ende. Den ene genseren hadde hun gjort så mye forskjellig med, at jeg rett og slett endte opp med å strikke den på nytt, selv om både bol og ermer var strikket opp til der den skulle strikkes sammen. Den er strikket med 3 tråder, men hun hadde flere steder strikket bare med 2 tråder, så det så ikke bra ut. Og siden jeg er pirkete og ikke liker å levere fra meg noe jeg ikke er fornøyd med, så ble den tatt opp og gjort på nytt. Godt det var tykke pinner, så det tok ikke så lang tid.


Neste genser var bolen ferdigstrikket på, og denne så grei ut. Så her strikket jeg ermer, og så strikket jeg den sammen. Måtte trikse og mikse litt for å få nok garn, men det gikk i hop til slutt. Disse gleder jeg meg til å få levert fra meg, har ikke vært det gøyeste jeg har gjort. Men damen er fornøyd og takknemlig, og det er man jo glad for.


Tilslutt hiver jeg med bildet av den siste puffen jeg har strikket. Det er stadig nye forhandlere som vil ha ferdig modeller, så det blir sikkert flere av disse.


Oppdaget forresten i dag at Husfliden i Kr.sand har brukt et av mine bilder av en puff på Facebooksiden sin for å reklamere for at de nå har blitt forhandler for Trapilho-garnet. Kommenterte på siden deres at jeg ville satt pris på om de spurte om lov før de brukte mine bilder, men ikke fått noe svar. Har jo bildet ute på nett, så jeg kan ikke nekte dem å bruke det, men synes det er vanlig høflighet å spørre om lov, ihvertfall virker det mer seriøst av en butikk som ønsker å være profesjonell. Men ,men , ikke mye å gjøre med det, håper jeg kanskje får en bitteliten unnskyldning fra dem kanskje…..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar