Dame midtveis i livet. Med tanker og funderinger som jeg avogtil har behov for å skrive ned. Jeg går mye på tur, og tar endel bilder når jeg er ute. Driver også med håndarbeid, både til eget bruk og for salg, så det kommer nok endel av det også her. Ellers så blir det vel noen små glimt fra livet mitt.....ihvertfall de tingene jeg har lyst til å dele med hele verden



søndag 22. september 2013

Lakkenstova

I prosessen med at Heidi gjør ting hun aldri har gjort før, og beveger seg utenfor komfortsonen sin var vi denne helgen kommet til FJELLTUR!!!!

Snille turvenner hadde lovet at dette var noe jeg kunne klare, og det gjorde jeg. Jeg er jo god på å gjøre ting hvis jeg bare får belønning, og det har jo folk skjønt. Belønningen denne gang var 3 retters middag, riktig nok delvis laget av meg selv siden jeg var med i kokkekomiteen.

Fjellet har begynt å ikle seg høstfarger, og selv om det duskregnet hele veien opp til hytta var det en flott tur.



Flott natur og nydelige farger.

Maten var fenomenal. Bruchetta med reker til forrett, helstekt indrefilet med potetmos og rødvinssaus til hovedrett og riskrem til dessert. Har dessverre ikke bilde av riskremen, det skyldes at fotografen var så mett når vi kom så langt at fotografering helt ble glemt. Det kan også skyldes rødvinen som ble konsumert både under matlagingen og under måltidet.

21 mennesker ble bespist, men ikke allle ønsker å bli lagt ut på bloggen min, så dere får bare se for dere in hel gjeng med fantastisk hyggelige personer som koste seg med god mat, god drikke og godt selskap.

Ikke alle kjente hverandre fra før, så turen ble en flott måte å bli kjent med nye mennesker på, i tillegg til å knytte båndene tettere med de vi kjente fra før.

Frøken Fryd og jeg koste oss masse på tur, og var fornøyd med hele oppholdet inkludert natta vi tilbrakte i hunderommet i sikringsbua. Hva gjør man ikke for å slippe å sove i samme rom som 15 andre :)

Vi fant både gjørmehull å plumpe ned i, og frosker å kysse.....men endte tilslutt opp med hverandre som vanlig. 

Takk for turen alle sammen, både gamle og nye kjente. 

Jeg skal krype tilkøys med en muskelavslappende innabords. Kroppen kjenner at den har gått på fjelltur for FØRSTE gang, bært sekk for FØRSTE gang og sovet i turisthytteseng for FØRSTE gang. Og for prinsessa på erta er det å ikke sove i egen seng alltid en utfordring.

MEN ALLE VAR ENIGE OM AT DET HADDE VÆRT EN FIN TUR!!!!!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar