Dame midtveis i livet. Med tanker og funderinger som jeg avogtil har behov for å skrive ned. Jeg går mye på tur, og tar endel bilder når jeg er ute. Driver også med håndarbeid, både til eget bruk og for salg, så det kommer nok endel av det også her. Ellers så blir det vel noen små glimt fra livet mitt.....ihvertfall de tingene jeg har lyst til å dele med hele verden



søndag 11. november 2012

Ikke det granne gøy....

å strikke disse her. Gleda meg egentlig til å prøve ut en av oppskriftene i boka Selbuvotten. Så jeg var begeistret da jeg fikk en bestilling på denne.


Den skal egentlig strikkes i Hifa kamgarn, men kunden ville ha den i 3-tråds fra Rauma. Syntes det var litt for tykt å strikke på pinne 2,5 som det sto i oppskriften, så jeg startet friskt på med pinne 3. Og de ble kjempebrede.....
Bare å ta opp igjen da, og finne frem "synålene". Ikke så galt å strikke med 2,5 til vanlig, men det var noe herk å bruke så tynne pinner på dette garnet. Det ble tett og solid, kan man vel si. 

Så jeg har igrunnen mislikt det gjennom hele strikkingen. Det blir nok det siste paret jeg strikker fra denne boken. Synes oppskriftene i boka er brede og korte, og det liker jeg ikke. Men det var fasongen før i tiden, så det er strikkekultur dette her :-)

Håper ihvertfall kunden blir fornøyd nå, da er jeg også fornøyd. Ihvertfall nå som jeg er ferdig med dem.

Da er det Marius igjen, snart ferdig med en genser der også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar