Dame midtveis i livet. Med tanker og funderinger som jeg avogtil har behov for å skrive ned. Jeg går mye på tur, og tar endel bilder når jeg er ute. Driver også med håndarbeid, både til eget bruk og for salg, så det kommer nok endel av det også her. Ellers så blir det vel noen små glimt fra livet mitt.....ihvertfall de tingene jeg har lyst til å dele med hele verden



lørdag 19. mai 2012

Tålmodighet er en dyd.....

Og jammen har vi vært dydige i helga....Etter en 17 mai som besto av at jeg hentet Mathias på Evje, til avslapping resten av dagen her hjemme, var det tid for tålmodighetsprøvelser.

Først ut var Mathias. Mora syntes nemlig ikke at bildene vi tok på konfirmasjonsdagen var fine nok til at vi kan bruke dem til takkekort og til forstørrelser. Så da bestemte jeg at vi skulle ta nye bilder denne helga. Det betydde jo at dressen måtte på igjen....jammen godt at søstra kan knytte slips, hvis ikke hadde det blitt bilder uten slips på. For det kan nemlig ikke jeg.....
Nå er ikke Mathias så veldig glad i å bli tatt bilder av, lurer på hvem han har det etter....???

Når han da blir dradd med rundt hele fylkesmuseet, med masse folk som kikker og lurer på hva vi holdt på med, så tøyde det tålmodigheten hans ganske langt. Man må jo ta mange bilder for å finne det ENE som er helt perfekt.... Synes det ble endel som ble fine, så får vi se hva som blir valgt til slutt.

Har satt dem sammen her, kan ikke legge dem ut et og et....





Etter denne prøvelsen var det tid for belønning......årets første grilling, og jammen rakk vi å få servert Silje litt mat også, før hun forsvant igjen:-)


Og jammen med tok han ikke en runde med kantklipperen på plenen min også. Greit med unger som begynner å bli litt store:-)

Så i dag var endelig den store dagen kommet. Den dagen hvor billettene til  Kaizers i Operaen skulle legges ut. Vekkerklokka på, og i kort og innlogging klar da klokka var 10.00. Helt kaos. Var jo logget inn, men det varte ikke lenge. Og ikke gikk det ann å logge inn igjen. Fulgte med litt på siden til Kaizers og til Den Norske Opera, og det var flere enn meg som var frustrerte. Prøvde selvfølgelig telefonen også, men kom ikke en gang så langt at jeg kom inn i køen....

Vekka Mathias kl 13, da hadde jeg ennå ikke kommet gjennom hverken på nett eller telefon. Mathias var kjempeskuffa, tror han så for seg at nå kom alle billettene til å forsvinne. Og dette som vi hadde gledet oss til. Men så plutselig begynte det å ringe i andre enden.....var nesten så jeg mistet telefonen i ren forfjamselse. Riktignok var jeg bare i køen, men jeg hadde ihvertfall kontakt.....Satte den på høytaler, så gikk det ann å gjøre litt andre ting mens man ventet. For venting er ikke noe jeg er veldig god på akkurat. 
Etter 53 minutter sa det plutselig HALLO i andre enden.....og der var en hyggelig dame som kunne fortelle at det var billetter igjen til den dagen vi helst ville gå, og gode billletter også, orkesterplass. 5 timer tok det tilsammen.....ikke akkurat god reklame for Den Norske Opera.

Men nå blir det oslotur på mor og minsten i januar. 


Dette blir STORT!!!!

Etter en så utmattende start på dagen ble det mat fra Lotus i dag....man må jo ikke slite seg helt ut når man har fri. Og i kveld er det visst en eller annen fotballfinale vi må se.....Heia den beste:-) 
Tenker det blir strikking på mor, har på et eller annet mystisk vis blitt lurt til å strikke ferdig en mariusgenser med ribb.....dvs. hele mønsterdelen, den som jeg synes er det kjedeligst av det kjedeligste å strikke. Tror jeg må øve meg ennå mer på å si nei, eller bare ta i mot bestillinger på mail. Synes så synd på dem når jeg snakker med dem i telefonen, og da klarer jeg ikke si nei.....

Ha en fortsatt god helg. Jeg lader opp til å begynne på eksamenslesing denne uka, 9 dager igjen til eksamen blir utlevert....






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar