Dame midtveis i livet. Med tanker og funderinger som jeg avogtil har behov for å skrive ned. Jeg går mye på tur, og tar endel bilder når jeg er ute. Driver også med håndarbeid, både til eget bruk og for salg, så det kommer nok endel av det også her. Ellers så blir det vel noen små glimt fra livet mitt.....ihvertfall de tingene jeg har lyst til å dele med hele verden



søndag 15. januar 2012

Koooser meg

Stille og rolig helg, langhelg faktisk. Så da fikk jeg gjort unna både husvask, handling for helga og en tur til frisøren. Fikk også begynt litt på en oppgave som skal leveres snart, må ha litt innspill på jobb for å få den ferdig. Så da gjennsto bare kosen når lørdagen kom. Og den biten er jeg innmari god på....har forresten hatt ei god økt på tredemølla både lørdag og søndag, så jeg kan kose meg med god samvittighet.

Har fått lekt meg litt med kamera også, gøy å prøve ut litt ting. Denne gangen ble det å ha sort-hvit bakgrunn og farge på motivet. Programmet jeg bruker har sine begrensninger, men får lekt meg litt ihvertfall


En viktig del av kosen min er jo strikketøyet. Bestillinger kommer det stadig vekk, og nå har jeg fått ferdig et par stykker.


Denne jakken heter UGLER, og er strikket i str 0-3 mnd. Det skal knapper på, og øyne på uglene, men det gjør kunden selv.


Disse vottene er fra heftet pt design nr 82

Slet litt med disse, faktisk så strikket jeg den første votten 2 ganger. Jeg syntes de ble både korte og smale når jeg fulgte pinnestørrelsen i oppskriften. Selv om strikkefastheten stemte. Så jeg endte opp med å strikke hele votten i pinne 4. Likte ikke garnet heller noe særlig, foretrekker annet garn enn dette til votter. Men man gir jo kunden det kunden vil ha, så da håper jeg hun blir fornøyd.

Er også godt i gang med mitt store mål for dette året, hva det er, er en hemmelighet jeg holder for meg selv, ihvertfall til jeg ser hvordan det går. Men foreløpig går det veldig bra.

Nå er det kos med en god kopp sjokoladete, stearinlys og selvfølgelig strikketøyet. Bestilling på lange mariusstrømper er på pinnene nå



1 kommentar:

  1. Kjempe nydelig jakke og fine votter. Deligt og kose seg med strikketøy.

    SvarSlett