Dame midtveis i livet. Med tanker og funderinger som jeg avogtil har behov for å skrive ned. Jeg går mye på tur, og tar endel bilder når jeg er ute. Driver også med håndarbeid, både til eget bruk og for salg, så det kommer nok endel av det også her. Ellers så blir det vel noen små glimt fra livet mitt.....ihvertfall de tingene jeg har lyst til å dele med hele verden



fredag 18. november 2011

Ikke akkurat strukturert...

Det er bare å innrømme det, har ikke akkurat vært noen mønsterstudent disse dagene. Skal levere en oppgave innen mandag, og siden jeg hadde en del avspasering tilgode tok jeg fri i går og i dag. Planen var å få skrevet oppgaven, sånn at jeg kunne bruke helga til å se på sport og strikke julegaver....

Nå er det fredag kveld, og fasiten er at jeg ikke har fått begynt på skrivingen ennå...
Men jeg har fått klippet og farget meg, vært på kafe, lest pensumlitteratur, strikket...og drukket litt rødvin. Selv om jeg sto opp kl 5 i dag morres...ikke planlagt da, men fikk ikke sove mer fordi jeg begynte å tenke på oppgaven. Så da burde jeg jo ha skrevet den, så jeg kunne være garantert en god natts søvn i natt.

Har fått laget en disposisjon for den da, så kanskje det blir litt søvn allikevel. Prøver igjen i morra, jobber kanskje best under press. Håper det går bedre om 2 uker, da er det en ukes hjemmeeksamen.

Må forresten vise frem en koselig gave jeg fikk på onsdag. Foreldrene mine har hatt seg en tur til Tyskland, og mens de var borte klarte min bror å låse seg ute, mens hunden hans var inne i huset. Og siden de ikke har lært Snoop å låse opp dører, måtte storesøster trå til kl 00.30 på natta.
Og derfor fikk jeg gave da de kom hjem.


En te-adventskalender, helt perfekt for meg som har blitt helt avhengig av te hver dag. Så fra 1.desember blir det en ny type te hver dag. Gøy å smake forskjellig typer. En juletekopp fikk jeg også, og oppi der var det tyske nissesjokolader. Det beste jeg vet, mye bedre enn de norske.

Har forresten fått en gave til denne uka, vet bare ikke fra hvem. Det lå en pose til meg da jeg var innom på garnbutikken, og oppi der lå det to poser med te med hvit sjokolade. Har en mistanke om at de er fra Caroline, som jeg kjenner fra strikkekafeen, men har ikke fått svar fra henne ennå. Så i kveld skal jeg smake på en av dem.

Litt strikking blir det jo alltid tid til,en god måte å slappe av på etter lange dager på jobb.



Det har blitt enda en av disse luene, denne gang til en kollega. Man må jo passe på å holde kolleger varme og friske, det gjør hverdagen så mye greiere:-)



Et par pulsvarmere i drops alpakka strikket sammen med en tynn sølvtråd. Har også heklet en kant av fastmasker øverst, i litt tykkere sølvtråd. Disse er en bestilling.



Enda et par votter er ferdig, denne gangen Tynsetvotten. En bestilling dette også. Greit med bestillinger hvor man står fritt både på mønster og farger. Disse er strikket i Smart. Lilla og hvite, litt vanskelig å få rett farge med kameraet mitt.

Da er det klart for gullrekka på tv, litt rødt i glasset, og en plan om å få skrevet ferdig i morra.

GOD HELG!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar