Dame midtveis i livet. Med tanker og funderinger som jeg avogtil har behov for å skrive ned. Jeg går mye på tur, og tar endel bilder når jeg er ute. Driver også med håndarbeid, både til eget bruk og for salg, så det kommer nok endel av det også her. Ellers så blir det vel noen små glimt fra livet mitt.....ihvertfall de tingene jeg har lyst til å dele med hele verden



søndag 11. september 2011

En helg fylt av store anledninger

Ja det har det jammen med vært denne helga. Begynte lørdagen tidlig, skulle rekke å være på plass i bryllupslokalene kl 11. Kollega Anette skulle gifte seg, og siden jeg hadde vært litt løsmunnet tidlig i vår og sagt at hun bare måtte si ifra om hun trengte hjelp til noe, så befant jeg meg da på kjøkkenet på Druidenes hus for å forberede koldtbord til 50 gjester. Hadde med meg Inger, en annen kollega, så heldigvis var jeg ikke aleine.

Vi sto igrunnen på ganske så i ett hele dagen.


Her holder Inger på å pynte glassene til velkomstdrinken, mens jeg leker kikke-leken på kjøkkenet:-)

Og sånn så bordene ut før gjestene invaderte lokalet



Og så var maten også på plass



Etter det løp vi omtrent beina av oss med å fylle på mat, vin, brus, vann og øl. En rimelig svett affære, men jammen var det moro også, for det var en kjempeflott gjeng med gjester, som spøkte og lo med oss. Jammen ikke så galt å være servitør i så hyggelige sammenkomster.

Til kaffe skulle det komme 20 mennesker til, så vi måtte frem med masse kaker



Og så brudefaret da selvfølgelig. Det ene bildet er tatt da bruden var innom på kjøkkenet for å sjekke at vi hadde kontroll. Vi tok et bilde og kastet henne rett ut igjen:-)
Det andre bildet er tatt fra kjøkkenslavenes perspektiv, ut gjennom serveringsluken



Hjemme kl 22, men en kropp som verket overalt. Jammen med glad jeg ikke jobber som servitør til vanlig, men koselig å få være med å gjøre dagen til Anette fin:-)
Planen var egentlig å ut en tur med gutta boyz etter serveringen, men "gutta på tur" måtte pent klare seg uten meg i kveld. Og det har jeg en mistanke om at de klarte helt utmerket......

Neste store anledning kom i dag. Det var presentasjonsgudstjeneste i Evje Kyrkje for årets konfirmanter. Som vanlig en flott opplevelse, hvor konfirmantene blir presentert og får hver sin bibel, og vi foreldre tenner et lys for vårt barn. Og Valborg leder som vanlig alt med en stø hånd. Litt morsomt er det at jeg har hatt over halvparten av disse barna i barnehagen, så de føles litt som "mine" unger flere av dem. Men det er jo selvfølgelig mest stas med min egen Mathias da:-)



Slenger på litt ferdige strikkerier på slutten her også. Studiestart om 2 dager, så jeg ser for meg at det kan bli hektisk en periode fremover. Ikke sikkert at blogging blir høyest prioritert da


Dette paret med pulsvarmere er til en venninne i Vinklubben


Og dette paret i en annen farge er til en tidligere kollega og fremdeles en god venninne, Marianne.


Strikket et blondeskjerf bare for gøy, men det ble solgt 10 min etter jeg la det ut på FB:-)


Og så har jeg endelig fått strikket votteparet Isrosa fra Randi K design, som har ligget på vent en god stund

Da blir der beina opp, en film og strikketøy resten av søndagen, ha en riktig god søndag alle sammen:-)







1 kommentar:

  1. For noen nydelige ting du hekler og strikker! Det blir spennende å følge bloggen din videre.. :)

    SvarSlett