Dame midtveis i livet. Med tanker og funderinger som jeg avogtil har behov for å skrive ned. Jeg går mye på tur, og tar endel bilder når jeg er ute. Driver også med håndarbeid, både til eget bruk og for salg, så det kommer nok endel av det også her. Ellers så blir det vel noen små glimt fra livet mitt.....ihvertfall de tingene jeg har lyst til å dele med hele verden



søndag 26. mai 2019

Hagehelg

........25 og 50% på stauder på Plantasjen fikk jeg melding om. Da var det bare å hive seg rundt å fylle opp handlevognen med stauder. Jeg trengte litt i noen av kassene, og det var på tide å få gjort litt hagearbeid nå.

Brukte faktisk mesteparten av dagen i går i hagen. Fjerning av gress fra fjellknatten min (litt av et syn jeg må ha vært der jeg satt og skar det vekk med kniv), påfyll av jord i en del bed, planting av stauder, og ompotting av sommerblomstene jeg har sådd. Rygg og hofter krangler, men det må jo gjøres.



Nå gjenstår bare å fylle på med bark rundt plantekassene, så er dette området ferdig for i år. Forhåpentligvis med et flor av blomster utover sommeren


Rhododendroen derimot er på hell. Den pleier ikke å blomstre før i begynnelsen av juni, men i år er den veldig tidlig.


Irisen er på gang, og det er masse knopper på peonen min. Begge disse er egentlig for høye til å ha her, men det fant jeg ikke ut før nå, og det er jo ikke akkurat rett tid å flytte på planter, midt i blomstringa. Men til høsten skal disse flyttes, og så skal jeg ha noen lavere stauder der.


Jeg hadde tenkt å vente med sommerblomster til krukkene, men siden Silje ville ha med mor på Plantasjen i dag, så ble det litt krukkefyll allikevel. Så nå er det nok. I mitt nye minidrivhus står nå litt sommerblomster å vokser seg litt større, så nå behøver jeg ikke kjøpe mer.

Så nå er tivolihagen min på plass, da gjenstår det bare litt sol og endel grader mer varme, så er jeg klar for kosetid i hagen.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar