Dame midtveis i livet. Med tanker og funderinger som jeg avogtil har behov for å skrive ned. Jeg går mye på tur, og tar endel bilder når jeg er ute. Driver også med håndarbeid, både til eget bruk og for salg, så det kommer nok endel av det også her. Ellers så blir det vel noen små glimt fra livet mitt.....ihvertfall de tingene jeg har lyst til å dele med hele verden



tirsdag 1. august 2017

Sommer er ferietid

Men litt strikking blir det allikevel. Sommeren i år har vært variert værmessig. Det har vært en del fine dager, og da blir det ikke så mye strikking. Kose seg ute i sola er det som gjelder da. Men det har også vært endel dager meg regn, og da er strikketøyet fremme.

Sommeren pleier å være en stille tid på bestillingsfronten, men i år fikk jeg et par store oppdrag. Så det har ikke blitt mange ting, bare store ting,

Aller først var det denne genseren. Erna ønsket seg samme genser som hun hadde fått for 25 år siden, og som nå begynte å bli veldig slitt. Hun hadde oppskriften, og fant garn, og da var det bare for meg å strikke i vei. Siden jeg ikke liker å montere gensere med isatte ermer, fikser hun dette selv.
Den gamle genseren var strikket  i Juvel garn fra Idena. Den nye er strikket i Klompelompegarnet Spøt. Utrolig deilig og mykt garn. Synes igrunnen genseren ble fin jeg :)


Neste var ei Frydkofte i str 8 år. Den er strikket i 
 Viking babyull. Og for første gang har jeg tatt mot til meg og sydd sømmene til oppklipp alene. Og det gikk bra. Så nå har jeg forhåpentligvis lagt den skrekken fra meg for alltid.

Jeg har også begynt på en Vildegenser, men den ble ikke helt ferdig til å bli med på juli-listen. Så den kommer neste måned.

Når den er ferdig skal jeg hive meg over Klompelompe igjen. Den nye boka er i hus. Enn så lenge holder jeg på å strikke fra bok nr 1, har bestemt meg for å strikke alt det jeg har lyst til fra hver eneste bok. Så jeg har mye å glede meg til å strikke, siden både bok 2 og 3 har mye fint. Og det er jo alltid greit å ha litt på lur, i tilfelle det plutselig dukker opp noen småtroll i nærheten :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar