Dame midtveis i livet. Med tanker og funderinger som jeg avogtil har behov for å skrive ned. Jeg går mye på tur, og tar endel bilder når jeg er ute. Driver også med håndarbeid, både til eget bruk og for salg, så det kommer nok endel av det også her. Ellers så blir det vel noen små glimt fra livet mitt.....ihvertfall de tingene jeg har lyst til å dele med hele verden



mandag 4. mars 2013

Før i tiden.....

........da hadde jeg mye tid da.


Sånn i den tiden før jeg fikk mann og barn og sånn. Eller....jeg hadde jo mann, men han var jo nesten aldri hjemme. Den gangen, før i tida, bodde vi på 20 kvadrat, som det tok omtrent en halv time å gjøre reint.
Ikke behøvde jeg å bruke tid på å trene heller, bakken fra t-banen var så lang at det ble gratis trening.

Den gangen, før i tida, jobba jeg faktisk som sekretær. Sånn skikkelig sekretær, som tok telefoner og skrev på datamaskinen. For det hette datamaskin den gangen, ikke pc.
Jeg jobbet i et lite firma som solgte arbeidsklær og verneutstyr.....tror ikke det gikk så bra det firmaet der, for jeg hadde ikke så mye å gjøre.

Vi var 3 ansatte. Sjefen, samboeren til sjefen og meg.
Sjefen kom ofte ikke på jobb før i 10-tida. Han var ikke så glad i å stå opp tidlig.Samboeren hans var veldig glad i å snakke med skilsmisseadvokaten sin i telefonen og så var hun glad i shopping.

Så ofte var jeg alene på jobb. Jeg begynte alltid dagen med å pakke ordrer, og å skrive ut fakturaer på tidligere leveringer. Hvis det var mye å gjøre, brukte jeg nok 2 timer på dette.Resten av dagen satt jeg og strikket eller leste. Fikk lest mange bøker det halve året jeg jobbet der.

Lurer på hvor lenge jeg hadde holdt ut der hvis ikke firmaen hadde gått konkurs....

Men TID hadde jeg jo nok av. Burde ha tenkt på det dengang, og spart litt av den tiden. Hatt en sånn tidskonto....hadde vært praktisk.

Nå har jeg alt for lite tid til å gjøre alt jeg har lyst til.......men jeg tror faktisk jeg er vel så fornøyd med livet mitt nå som jeg var da. Så da er det vel sånn som en venninne kommenterte på forrige innlegg...

" Det gjelder å prioritere, Heidi"

Ha en flott uke folkens, med eller uten nok tid.:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar