Dame midtveis i livet. Med tanker og funderinger som jeg avogtil har behov for å skrive ned. Jeg går mye på tur, og tar endel bilder når jeg er ute. Driver også med håndarbeid, både til eget bruk og for salg, så det kommer nok endel av det også her. Ellers så blir det vel noen små glimt fra livet mitt.....ihvertfall de tingene jeg har lyst til å dele med hele verden



søndag 23. desember 2012

Annerledesjula.....

Sånn må det jo bli når man tilhører den delen av befolkningen som ikke er gift med sine barns far lenger. Nå er jo ikke det noe nytt da, men den jula jeg ikke har ungene blir jo ikke det samme som når de er her. Heldigvis har jeg tilbrakt mye tid med dem før jul, så vi har fått kost oss masse. 

Jeg har prøvd forskjellige varianter av annerledes jula det siste tiåret, med varierende hell. Syden er en variant, da får jeg ikke julefølelse i det hele tatt. For to år siden prøvde jeg deppevarianten.....anbefales ikke. Så i år har jeg en helt annen innstilling.

Jeg er jo glad i jul, glad i å pynte, glad i gaver, glad i god julemat og glad i godt selskap.Når man da i tillegg har litt over 2 uker juleferie, så er jo mulighetene mange.

Huset er pyntet til jul....



Har droppa juletreet da.....gadd ikke det bare for meg selv. Og jeg skal feire julaften med foreldre og lillebror, og der har de juletre.

Tradisjonen tro er også antibiotikaen i hus, lurer på om jeg har utviklet en allergi mot å ha fri? Hver gang jeg tar fri, så begynner øyne og nese å renne, og halsen blir sår. Så her i huset blir det ikke skikkelig jul uten ibux og nesespray :-)

Løselige avtaler er gjort både her og der om sosiale happenings.....godt å kunne ta ting på sparket, og ha muligheten til å treffe folk dersom jeg skulle bli lei av mitt eget selskap.

Julematen er kjøpt inn, alt jeg liker aller best :-)

Bokhyllen flyter over av bøker jeg ikke har fått lest.




Lykke for en lesehest det. Finnes ikke noe bedre enn å kunne ligge langt utover natta å lese....uten å behøve å tenke på at man må stå tidlig opp neste dag.

Garnhylla er også velfylt...



Egentlig er det enda mer enn dette, dette bildet er et halvt år gammelt og det har nok blitt fylt opp litt i løpet av høsten.....

Skulle jeg ha behov for å bevege på meg, så sørger snøføyka ute for at jeg har litt å holde på med, og hvis jeg ikke har lyst til å bevege på meg, så kan jeg bare snø inne....

Mengder av telys og andre lys skal sørge for kosen når jeg krøller meg sammen i sofaen. Alle koseplagg (myke, løstsittende bukser og gensere) er vasket og klar til å subbe rundt i.

Og skulle jeg bli veldig rastløs så har jeg tatt med meg litt jobb hjem, jeg har ei yttergang som skal males og jeg har ei tredemølle som ikke må støve ned.

Lurer på om jeg rekker alt det her i løpet av juleferien????

Så dette blir en helt topp jul, litt utradisjonell men veldig koselig.

HA EN RIKTIG GOD JUL ALLE SAMMEN, UANSETT HVORDAN DEN FEIRES.

Husk det er innstillingen din som avgjør om den blir bra eller ikke.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar