Dame midtveis i livet. Med tanker og funderinger som jeg avogtil har behov for å skrive ned. Jeg går mye på tur, og tar endel bilder når jeg er ute. Driver også med håndarbeid, både til eget bruk og for salg, så det kommer nok endel av det også her. Ellers så blir det vel noen små glimt fra livet mitt.....ihvertfall de tingene jeg har lyst til å dele med hele verden



søndag 30. oktober 2011

Søndagsblogger

Ja det ser jammen med ut som det er det jeg har blitt. Er jo en grei måte å oppsummere uka på da, sånn for å tømme hodet og gjøre det klart for en ny hektisk uke. Jammen ikke lenge til jul heller nå, med den farta som tiden har ....Er i full gang med å skrive gaveliste, har såvidt begynt på noe av julegaveproduksjonen, kalender er under planlegging.....ny tradisjon i år har jeg bestemt.
 Ungene begynner å bli store, minsten er ikke så veldig opptatt av den der kalenderen, han synes det er litt stress å huske på å åpne alle disse pakkene:-)
 Søstra derimot, som har flyttet hjemmefra, hun synes ikke det er noe stress, helst så mange pakker som mulig. Innrømmer at jeg ikke er veldig glad i å pakke inn alle disse pakkene, så i år blir det kalendergaver kun på adventssøndagene. Kan jo bli et interessant eksperiment det.....

Blir nok ingen gave til meg selv i år, hadde en liten drøm om å få tatt meg en uke i varmen i løpet av vinteren. Men det var før bilen min fant ut at det var den som fortjente oppgradering i år. Så denne uka har den både fått ny A/C pumpe og 4 nye vinterdekk. Best den holder seg i form en laaaang stund nå, dyre greier de derre bildingsene.....

Skulle forresten være litt flink i dag å begynne på oppgaven til neste studiesamling...ble litt gretten når jeg oppdaget at den ikke var lagt ut ennå. Har etterlyst den, så forhåpentligvis kan jeg få gjort den neste helg. Greit å gjøre det de helgene jeg ikke har ungene her.

Litt strikking blir det jo iblant....har begynt på julegaver, men de kan jeg jo ikke akkurat legge ut på nett. Så det blir bilder av det jeg strikker innimellom gavene. Skrøt på meg ei tom bestillingsliste for et par uker siden...varte ikke så mange dagene det. Så nå er lista fylt opp igjen, og jeg må sette strek for flere bestillinger før jul.

Den siste tidens produksjon har blitt:


Har strikket flere av denne tidligere, da i Alpakka. Første gang jeg strikker den i Smartgarn. Den er til en kollega, håper hun blir godt fornøyd med den.



Fortsetter å strikke meg gjennom Votteboken. Denne gangen ble det et par barnevotter. Disse er strikket i 2 tr gammelserie fra Rauma. Har liksom hatt en ide om at jeg ikke likte dette garnet, men har virkelig fått sansen for det til vottestrikking. Så det kan nok bli flere par i dette garnet.


To par sokker har det også blitt, et par lillamelerte i Sisu, og et par beige/brune i Fame. Disse er også en bestilling.

På pinnene nå har jeg enda et par sokker som er bestilt, og en puff som en av damene på Karmin har bestilt hos meg. Jeg kjenner at jeg får vondt i armene når jeg strikker med Trapiho nå, ble nok litt mye puffer en periode, så det blir litt vekselstrikking mellom disse.

Mamma og pappa var her på den årlige lammesteken i år. Den bestiller de hver høst, og det er jo alltid koselig med middagsgjester



Den ble vellykket denne gangen også,og stekt på svak varme i 5 timer ble den saftig og god.

Nå er det klart for en ny uke. Selv om klokka er stilt tilbake, så har ikke kroppen min stilt seg helt ennå. Så nå kjennes det ut som natta for meg her. Tar med meg La Peregrina til sengs i dag, satser på at jeg klarer å legge den fra meg etter et kapittel eller to.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar