Dame midtveis i livet. Med tanker og funderinger som jeg avogtil har behov for å skrive ned. Jeg går mye på tur, og tar endel bilder når jeg er ute. Driver også med håndarbeid, både til eget bruk og for salg, så det kommer nok endel av det også her. Ellers så blir det vel noen små glimt fra livet mitt.....ihvertfall de tingene jeg har lyst til å dele med hele verden



onsdag 7. september 2011

Statuser på FB 31. oktober 2010

Med jevne mellomrom så kommer vi inn på diskusjoner om FB på jobb. Vi er mange med meninger, og ikke alle er enige med hverandre. Men det er jo det som er morro.
Siste diskusjonen vi hadde fikk meg til å tenke litt. Jeg har tidligere vært veldig tydelig på hva jeg synes er passende ting å legge ut på FB. Jeg synes ofte at noen er veldig private, og blir nesten litt flaue på deres vegne. Og følt at dette behøver jeg ikke å vite om mine “venner”, eller at dette synes jeg ikke er interessant i det hele tatt. Men denne dagen fikk jeg litt andre vinklinger på dette.
En kollega sa at hun syntes det var teit når folk skrev sånne ting som ” nå har jeg vært på spinning”. Det syntes hun ikke var interessant å lese i det hele tatt.  Og det var da tankene mine kom
Jeg er en av dem som skriver sånt, og jeg har en grunn for å skrive det. Jeg bor aleine, ingen som kan bakke meg opp og skryte av meg når jeg har vært flink til å trene, eller har fått gjort noe annet som kanskje er en utfordring for meg. Når jeg da skriver det på FB, så får jeg hyggelige kommentarer og “skryt”, og det betyr faktisk noe for meg. Jeg legger ut det jeg strikker, og får hyggelige kommentarer på dette, og jeg setter stor pris på det. Jeg prøver også å kommentere når andre skriver noe, og faktisk så er det en kollegas statuser om trening som har motivert meg til å komme i gang jeg også.
Noen synes kanskje det er patetisk at man har behov for å skrive sånt, men jeg tenker at for mange er FB en fin måte å få litt bekreftelse, og litt positiv oppmerksomhet på. Og vi trenger alle å bli sett, selv om vi er voksne. Ingen kritikk til min kollega, jeg skjønner godt hvorfor hun sa det hun sa. Og jeg har som sagt gjort det samme, med ting som jeg syntes folk kunne latt være å dele…
Men hvem er jeg til å kritisere hva folk legger ut? Vet jeg hva slags grunn de har for å legge det ut? Måtte gå litt i meg selv her, og likte ikke helt det jeg så. Vi er nok veldig flinke til å trekke konklusjoner utfra hvor vi selv er i livet, og hva som er rett for oss. Men det er ikke nødvendigvis det rette for andre….
Så heretter skal jeg ikke kritisere hva andre legger ut, hvis det irriterer meg for mye, kan jeg jo bare la være å lese det.Men jeg  kommer nok fortsatt til å si ifra til ungene mine hvis jeg synes de legger ut noe som ikke bør ligge på nettet…..men det handler jo om noe helt annet.
Da har jeg fått ut litt tanker……..greit med en sånn blogg å gjøre det på. Men sikkert noen som har meninger om det også….dem om det.
Jeg skal bare passe på meg selv jeg, og være litt flinkere til å ikke kritisere andre som ikke tenker likt med meg. Skal ihvertfall prøve, i alle situasjoner i livet….

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar