Dame midtveis i livet. Med tanker og funderinger som jeg avogtil har behov for å skrive ned. Jeg går mye på tur, og tar endel bilder når jeg er ute. Driver også med håndarbeid, både til eget bruk og for salg, så det kommer nok endel av det også her. Ellers så blir det vel noen små glimt fra livet mitt.....ihvertfall de tingene jeg har lyst til å dele med hele verden



torsdag 15. september 2011

Prosjekt innkjørsel er endelig ferdig

Og det har virkelig satt tålmodigheten min på prøve.....den tålmodigheten jeg egentlig ikke har.

Hele greia startet jo før påske. Tanken min var at da fikk jeg det feridg før sommeren, og kunne gjøre det fint utenfor med krukker med sommerblomster.....NOT!!!

For sånn som dette så det ut før jeg startet:


Dårlig plen og ødelagt asfalt, det kunne ikke blitt mye verre...

Etter mye mas fra min side, både på sms, mail og ved å legge igjen meldinger på mobilsvar, dukket det endelig opp noen...i slutten av mai. Med gravemaskin:-)





Og jammen gikk det unna når de først var i gang. 4 timer, så var alt gravd opp, grus fylt på og alt tromlet og fint. Skjønner ikke hvorfor de ventet så lenge..

Så var det å vente på han som skulle legge stein. Etter mye mas fra min side, fikk jeg endelig mobilnr direkte til ham som skulle gjøre det på kveldstid, og når jeg bare fikk snakket med ham gikk det ganske fort. Men da var vi jo kommet til etter St.Hans. 2 kvelder, så var Konstantyn ferdig med å legge kantstein, og å kjøre på litt ekstra fyllmasse og tromle igjen. Så nå begynte det å se greit ut





Bare asfalt igjen.....Planen var å asfaltere samtidig som borettslaget skulle legge asfalt i gata, både for å gjøre det billigere, og for å få en fin overgang. Nå skjer det jo ikke så mye i et borettslag i sommerferien, lite møtevirksomhet da, så det trakk litt ut her også. Når da endelig jeg fikk beskjed om at de ikke kom til å gjøre noe i år, var det ikke annet å gjøre enn å ringe til de som hadde tatt det andre arbeidet, og få dem til å ta asfaltjobben også...
Og igjen tok det tid. Olav er en hyggelig kar, men kjapp er han ikke. Men jeg er god på å mase, så i dag, 3 uker etter at han skulle bestille og ringe meg tilbake, kom endelig asfaltfolka. 2 timers arbeid, så var de ferdige.





Og her er det ferdige resultatet, må si jeg er ganske så fornøyd. En stor forbedring fra sånn som det var. Kanskje jeg også pynter litt utenfor før snøen kommer.....ihvertfall skal det ordnes litt i blomsterbedet. Noe skal flyttes til hagen bak, og noe skal fra hagen og hit. Så til våren skal jeg bare kose meg med å gjøre det trivelig utenfor.
ENDELIG!!!!!










1 kommentar:

  1. Gratulerer med gjennomført prosjekt, dette blir bra!

    SvarSlett