Dame midtveis i livet. Med tanker og funderinger som jeg avogtil har behov for å skrive ned. Jeg går mye på tur, og tar endel bilder når jeg er ute. Driver også med håndarbeid, både til eget bruk og for salg, så det kommer nok endel av det også her. Ellers så blir det vel noen små glimt fra livet mitt.....ihvertfall de tingene jeg har lyst til å dele med hele verden



søndag 18. september 2011

Min faste følgesvenn

Ja det har det vært egentlig helt fra jeg var liten. Tror kanskje noen av oss er mer disponert for det enn andre...eller kan det være at det er noen rundt oss som gir oss det?
 Hva da?
DÅRLIG SAMVITTIGHET!!!!

Satt her og kjente på det...eller egentlig så kjente jeg at jeg hadde dårlig samvittighet for at jeg ikke hadde dårlig samvittighet....snakk om selvplaging.
Da jeg så skulle finne et bilde som jeg kunne sette inn i dette innlegget, søkte jeg på google bilder etter "dårlig samvittighet"....Merkelig nok, så er jeg ikke den eneste som sliter med det :-)

Blant annet kom jeg over denne blogge her, verd å lese:



Min dårlige samvittighet har igrunnen gått på det aller meste. Dårlig samvittighet for det jeg har gjort, for ikke å snakke om det som jeg ikke har gjort....for mine barn, mine foreldre og søsken, mine xer og yer, jobb, naboer, venner, uvenner.....Som du skjønner, stort sett DÅRLIG SAMVITTIGHET

Og da har jeg ikke engang begynt å tenke på trening, sjokolade, god mat, vin, røyk (før jeg sluttet).....

På kurs har jeg lært at jeg må slutte å ha dårlig samvittighet for alt, ingen som belønner meg for det allikevel. Egentlig ingen som bryr seg om det engang, de fleste ville ikke hatt dårlig samvittighet for dette, og de ville ihvertfall ikke syntes at jeg burde ha det...for jeg er jo ikke akkurat slem mot noen...
Har kanskje bare bittelitt for store krav til meg selv.....

Så nå har jeg blitt ganske flink til ikke å ha dårlig samvittighet hele tiden.....nå gjennstår det vel egentlig bare å komme over den dårlige samvittgheten fordi jeg ikke har dårlig samvittighet....................ELLER?

Gode råd mottas med takk....og tas i bruk hvis ikke det fører til dårlig samvittighet :-)



2 kommentarer:

  1. la meg få lov til å si deg at du er utrolig god på å sette ord på ting! stor søndagsklem til deg min venn!!

    SvarSlett
  2. Det er nok mange som kjenner seg igjen i det du skriver. Det gjør ihvertfall jeg. Om jeg har noen gode råd vet jeg ikke, men å gjøre som du, å skrive det ned, virker jo fornuftig. Jeg vet i alle fall at jeg hadde fått dårlig samvittighet hvis jeg ikke hadde kommentert dette.
    Ha en fin søndagskveldt med god samvittighet :o)

    SvarSlett