Dame midtveis i livet. Med tanker og funderinger som jeg avogtil har behov for å skrive ned. Jeg går mye på tur, og tar endel bilder når jeg er ute. Driver også med håndarbeid, både til eget bruk og for salg, så det kommer nok endel av det også her. Ellers så blir det vel noen små glimt fra livet mitt.....ihvertfall de tingene jeg har lyst til å dele med hele verden



onsdag 7. september 2011

Hode på vidvanke og nytt spennende prosjekt 1. desember 2010

Skulle tro jeg hadde lagt hodet igjen på jobb i dag. Litt småsliten og veldig kald fortet jeg meg inn på butikken i dag for å handle meg litt mat. Komper til 10 kr stykket, passer bra for ei som ikke har lyst til å lage mat. Får to stykker i en pose og går til kassen med handlekurven min. Oppi der ligger det kun kompene….

Kommer til kassa,og kommer på at jeg har glemt lommeboka i bilen. Sier ifra til gutten i kassa at jeg bare skal ut og hente den, og setter handlekurven ved siden av kassa. Kommer ut i bilen, ingen lommebok der. Leter i hele bilen, vet jo at jeg hadde den da jeg betalte parkering tidligere på dagen. Må til slutt innse at jeg nok har mistet den ut av veska på møtet jeg var på. Bare å kjøre hjem da, får ringe dit i morgen og få noen til å se etter den.

Parkerer i gården hjemme, leter gjennom bilen en gang til, og mens jeg leter kommer jeg på at jeg la den i bunnen av handlekurven. Så da er det bare å kjøre tilbake til butikken, gå inn og finne kurven min igjen, innrømme for gutten i kassa at her har jeg surret fælt. Kompene var blitt kalde da jeg endelig kom hjem, men de mettet allikevel. Og jeg har lommeboka mi, med alt jeg trenger. Snakk om surrehue


Så til det nye spennende prosjektet mitt. Min tidligere tante driver med import av noe som heter Trapilho.
Trapilho er resirkulering av overskuddsstoffer. Stoffene kommer fra fabrikker som syr klær. Disse stoffene klippes opp i strimler som sys sammen til “tråder”. Av dette strikkes det puffer, vesker, belter, puter og ellers alt man har lyst til.

Nå trenger hun noen til å strikke opp modeller til å ha med på messer, og selge til garnforretninger som er forhandlere for dette. Og da har jeg fått jobben. Har strikket et par puffer for kunder tidligere, så jeg vet hva jeg går til.


Nå har jeg fått med nøster til to puffer, og så får vi se hvor mye det blir etterhvert. Hun hadde fått inn masse nye farger, og også endel annet morsomt garn, så dette kan bli en gøy utfordring. Så da er det bare å henge med her inne og se hva som kommer av pinnene etterhvert.
Jeg har fremdeles litt bestillinger som skal være ferdige til jul, så jeg skal gjøre unna disse først. Og også noen bestillinger etter jul. Men innimellom skal det strikkes og hekles litt på pinne nr 15:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar