Dame midtveis i livet. Med tanker og funderinger som jeg avogtil har behov for å skrive ned. Jeg går mye på tur, og tar endel bilder når jeg er ute. Driver også med håndarbeid, både til eget bruk og for salg, så det kommer nok endel av det også her. Ellers så blir det vel noen små glimt fra livet mitt.....ihvertfall de tingene jeg har lyst til å dele med hele verden



søndag 2. desember 2018

Adventstid....

......i barnehagen legger vi planer for tida før jul. Vi har fokus på glede, stemning, ro og forventninger. Vi skal ikke stresse. Vi hører på julemusikk, overraskes av lillenissens sprell, lager gaver, synger julesanger, baker litt og skaper magiske øyeblikk.

Men hjemme.....ikke helt sånn der. Hvert år klarer jeg å si ja til LITT for mye strikking før jul, og så skal det handles julegaver, vaskes og pyntes, ordnes og fikses. Kanskje jeg burde lage meg en plan på samme måte som vi gjør på jobb? Litt seint for i år, men til neste år kanskje??

Eller kanskje bare legge lista litt lavere? Er jo kjedelig når det nærmest blir tvangsstrikking. Men det må til akkurat nå, har tross alt lovet juletøy til 3 søsken. Og det må være ferdig i tide til at det kommer frem med posten....som jo fort tar litt lenger tid nå i julestria. Så her er det bare å henge i


Heldig meg har i år fått pakkekalender for første gang i mitt liv. Verdens beste Trine-Lise har laget til meg, og jeg er som en unge hver morgen når jeg skal åpne en ny pakke.


Gavene til nå gjør ihvertfall sitt til å skape julestemning og avspenning.


Julesokker 1 des


Ansiktsmaske 2 des

Så nå sitter jeg her og tvangsstrikker, men har ihvertfall på meg både sokker og ansiktsmaske. Og på tv er det langrenn, så underholdningen er på plass.

Og det blir nok jul i år også, skal bare bli ferdig med litt greier først

God 1 søndag i advent





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar