Dame midtveis i livet. Med tanker og funderinger som jeg avogtil har behov for å skrive ned. Jeg går mye på tur, og tar endel bilder når jeg er ute. Driver også med håndarbeid, både til eget bruk og for salg, så det kommer nok endel av det også her. Ellers så blir det vel noen små glimt fra livet mitt.....ihvertfall de tingene jeg har lyst til å dele med hele verden



søndag 6. januar 2013

Tunika med tights

Dette var opprinnelig en bestilling på en jakke. Jeg sa ja til å strikke denne, og stor var overraskelsen da jeg hentet garnet og oppskrift, og det var tunika og tights som skulle strikkes. Men man tar jo en utfordring, og her er resultatet.


Det er strikket i Rowan garn. Skulle egentlig strikkes i Lerke, så det er vel oppskrift på dette i et av Lerkeheftene. Jeg fikk bare med en kopi, så jeg har ikke peiling på hvor oppskriften kan skaffes. 

Mye detaljer og mye pirk. For ikke å snakke om alle trådene som skulle festes. Godt det er sport på tv, så har man noe å se på mens man bruker noen timer på å feste tråder.

Settet er strikket i vidde til str 6 år, og lengde til 8 år, siden jenta som skulle ha det er lang. Så da får vi bare håpe at det passer, og at både bestiller og jenta blir fornøyd.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Takk Marit. Ble ikke så verst, men mye pirkearbeid på det :-)

      Slett