Dame midtveis i livet. Med tanker og funderinger som jeg avogtil har behov for å skrive ned. Jeg går mye på tur, og tar endel bilder når jeg er ute. Driver også med håndarbeid, både til eget bruk og for salg, så det kommer nok endel av det også her. Ellers så blir det vel noen små glimt fra livet mitt.....ihvertfall de tingene jeg har lyst til å dele med hele verden



onsdag 7. september 2011

Strikkedamer, en egen rase:-) 29. mai 2011

Eller Strikkomane vil vi vel helst kalles. For en utrolig gjeng jeg har blitt kjent med det siste halve året på Strikkekafeen på Karmin. Har egentlig alltid vært skeptisk til strikkekafe jeg, gå i “syforening” med masse ukjente, er det noe gøy da? JA, det er det.

Jeg trodde jeg kunne masse om strikking, og det kan jeg jo egentlig. Men så utrolig masse jeg ikke kan også……og som noen av mine medstrikkomane kan…er jo morro bare å sitte å høre dem snakke. Den som tror at “strikkedamer” er noen gamle, kjedelige bestemødre som strikker ullsokker må bare tro om igjen. De som ikke tror meg må bare ta seg en tur….tror journalistene som var innom på kulturnatta fikk et litt annet syn på dette enn de hadde da de kom

For vi har nemlig vært med på Kulturnatta 2011 i Kristiansand. Først var vi ute og spiste, fikk med oss litt av det som foregikk på torvet, og så gjorde vi oss klare på vår egen måte. Strikketøy, rødvin og litt snacks, så var damene klar for å være kulturelle. En koselig og latterfyldt kveld ble det, og jammen med fikk vi strikket endel også:-)


Ellers går også min gensermaraton sin gang. De 3 første er sendt avgårde, og genser nr 4 er ferdig. Er i gang med nr 5 nå, og begynner å se slutten av prosjektet. Men må holde på litt enda for å komme i mål.
Den 4. genseren er strikket i Eskimo, så den gikk ganske raskt unna på pinne nr 8


Ellers så har jeg da blitt “lurt” inn på Ravelry tilslutt. Har bevisst styrt unna der i flere år. Unnskyldningen har vært at jeg ikke kan lese engelske oppskrifter, men den ødela Vigdis da hun lærte oss det…..Det er en stor, ny strikkeverden der inne, tar nok litt tid å finne min måte å bruke det på. Men hvis noen vil finne meg er jeg der undre nicket ludo67

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar