Dame midtveis i livet. Med tanker og funderinger som jeg avogtil har behov for å skrive ned. Jeg går mye på tur, og tar endel bilder når jeg er ute. Driver også med håndarbeid, både til eget bruk og for salg, så det kommer nok endel av det også her. Ellers så blir det vel noen små glimt fra livet mitt.....ihvertfall de tingene jeg har lyst til å dele med hele verden



onsdag 7. september 2011

Sommer, sol og slaraffenliv

Det passet jo utmerket at det var langhelg når sommeren kom til Sørlandet. Etter tildels store nedbørsmengder de siste ukene, var det godt å kjenne sola varme igjen.

De kommer på mandag for å begynne å grave opp innkjørselen min, så første delen av torsdagen gikk igrunnen med til å flytte litt planter som jeg ikke har lyst til at skal gå med i gravinga. Jeg var tidlig oppe, og det var litt skyer på morgenen, så det var veldig greit å få gjort litt hagearbeide da.
 Fikk også klippet gresset på “enga” mi, og hengt opp hengekøya


Da skyene forsvant ble det solsenga resten av dagen. Med musikk på øret og en bok er jeg tapt for denne verden.
Fredagen ble også tilbrakt på solsenga, og på ettermiddagen kom Mathias ned for å være i helga. Da var det til med grilling. Svin, kylling, pølser og scampi på grillspyd. Med nanbrød og salat ved siden av. Da koser vi oss:-)

Slappfisken måtte legge seg litt på solsenga etter maten:-)

Det ble litt soltjenesten på mor på lørdagsformiddagen også, mens tenåringen sov. Måtte nøye meg med å sole baksiden, for jeg er rimelig solbrent på fremsiden. Og det ser jo egentlig penest ut med samme farge hele veien rundt.

Og så var det klart for Sound of Happiness festivalen som vi har gledet oss til. Sound of Happiness er kristiansandvarianten av Dissimiliss. Det var de som fikk premien da Team Thom vant Korslaget. Og Team Thom var selvfølgelig tilstede hele dagen, både som artister og som tilhørere.
For en utrolig livsglede og musikkglede de viser. Både jeg og Mathias koste oss, og var også heldige å fant kjente. Jeg har en barndomsvenninne som har en sønn som er med her, og det ga en ekstra dimensjon å tilbringe dagen med dem. Godt for Mathias å se hvordan de har det, og de utfordringene de har. Samtidig som han ser hvor glade de er, og hvor lite annerledes de er når det kommer til stykket. Ble glad da han etter konserten sa at dette hadde vært ennå bedre enn han hadde trodd det skulle bli.
Takk til alle som gjorde dette til en flott dag.






Idag er det litt mer vind og skyer, og kroppen min har nok godt av en pause fra solsenga. Så da blir det litt strikking og ferdigstillelse av en genser før jeg kjører Mathias hjem til Evje i ettermiddag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar