Dame midtveis i livet. Med tanker og funderinger som jeg avogtil har behov for å skrive ned. Jeg går mye på tur, og tar endel bilder når jeg er ute. Driver også med håndarbeid, både til eget bruk og for salg, så det kommer nok endel av det også her. Ellers så blir det vel noen små glimt fra livet mitt.....ihvertfall de tingene jeg har lyst til å dele med hele verden



onsdag 7. september 2011

Prosjekt hage er i gang 7. mai 2011

Jeg har en hage som er full av skvalderkål. Ikke veldig pent akkurat, og helt umulig å bli kvitt…..Heldigvis kommer Olav meg til unnsetning. Han driver hagefirma her i byen, og skal ta hele forsiden av huset her. Og han har noe som tar kverken på skvalderkålen. Men før han kan komme og sprøyte, må jeg gjøre litt jobb.


Sånn så det ut når vi startet. Ikke noe hyggelig sted å sitte å sole seg akkurat. Siden det blåser litt her oppe på toppen, så vil jeg gjerne kunne sitte i le i sola. Jeg skal bygge mer platting, og for å komme i le må jeg flytte blomsterbedet til andre siden. Så det var dagens prosjekt.

Vi har spadd grus, dradd opp gammel duk og flyttet på stein. Underveis møtte vi på fjell vi ikke visste om, så retninger måtte endres litt underveis. Jammen med godt at jeg ikke liker en strømlinjeformet hage, for da hadde jeg slitt her. En hagearkitekt ville nok ikke godkjent det jeg holder på med her, men Mathias og jeg er fornøyd så langt.

Et nytt bed er laget, trenger bare en tur på plantasjen i morra og kjøpe jord. Så kan plantene flyttes, og så er det klart for sprøyting. Aner ikke hvor lang tid det tar før han kommer og sprøyter, men da har ihvertfall jeg gjort forarbeidet…


Etter sprøyting skal det lages platting, så dette kan ta tid. Men det har vi da nok av:-)
Da blir det litt avslapping og ishockey, før det er klart for grilling til kvelden. Kosedag:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar