Dame midtveis i livet. Med tanker og funderinger som jeg avogtil har behov for å skrive ned. Jeg går mye på tur, og tar endel bilder når jeg er ute. Driver også med håndarbeid, både til eget bruk og for salg, så det kommer nok endel av det også her. Ellers så blir det vel noen små glimt fra livet mitt.....ihvertfall de tingene jeg har lyst til å dele med hele verden



onsdag 7. september 2011

Alternativ 17.mai feiring 17. mai 2011

Alternativ ja, men ikke dårlig. Med en datter som er russ i år, og som ikke er så veldig opptatt av å holde mor med selskap( full forståelse for det Silje), og en sønn som skulle  jobbe hele dagen, var poenget med å kjøre til Evje egentlig borte. Et godt alternativ var jo da å ta med meg fotoapparatet og ta en tur i skogen. Måtte jo teste ut det nye treningstøyet jeg kjøpte i går…..


Ikke mange ute på tur, møtte bare et par stykker. Fikk tatt masse bilder, og la inn litt spurter innimellom så jeg også fikk litt trening ut av dette. Kan jo tross alt ikke komme hjem uten at man er ihvertfall bittelitte svett


Har igrunnen funnet min måte å gå tur på jeg. Etter mange år hvor jeg ikke gikk tur i det hele tatt, er det nå blitt en nødvendig het for meg å komme meg ut et par dager i uka ihvertfall. Jeg har opp igjennom oppveksten alltid slitt med å henge med andre på turer, og det var på beina eller på ski. Og det førte alltid til at jeg gikk sist, med en klump i halsen. Og at jeg tilslutt bare lot være å være med på sånt. Ble den som var igjen og passet bålet, eller lagde maten jeg, noen må jo gjøre det også:-)


Men lysten til å gå har vært der, og etter at Monica fikk dradd meg med på terrengkarusellen, og jeg ble litt kjent med turløypene i området (eier jo ikke retningssans), så har jeg funnet gleden med det, og også hvordan jeg kan holde motivasjonen oppe.


Jeg går helst alene, for da slipper jeg å føle at jeg sinker noen andre, eller at noen blir sure. Og så har jeg med kamerat mitt. Ofte sier jeg til meg selv at jeg skal bare ut å ta bilder, og når jeg først har kommet meg ut da, så er det lett å motivere seg til å ta et par intervaller i noen bakker og på tyngre partier. Jeg må nemlig lure meg selv litt…..jammen bra jeg er lettlurt:-)


Ønsker alle en fortsatt god 17. mai, samme hvordan du feirer den



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar