Dame midtveis i livet. Med tanker og funderinger som jeg avogtil har behov for å skrive ned. Jeg går mye på tur, og tar endel bilder når jeg er ute. Driver også med håndarbeid, både til eget bruk og for salg, så det kommer nok endel av det også her. Ellers så blir det vel noen små glimt fra livet mitt.....ihvertfall de tingene jeg har lyst til å dele med hele verden



mandag 18. juli 2016

Ti på topp

Planen min i ferien er å få tatt de toppene i årets Ti på topp som jeg ikke har tatt. Og siden jeg bare hadde tatt 2 av 10, er det jo noen igjen.

I dag tenkte jeg at jeg skulle ta 2 av de korte. Det tenkte jeg forsåvidt i går også da jeg satte kursen mot Søgne. Der gikk jeg til Eidsveden, og tenkte å ta Rannesheia på vei hjemover. Akkurat da jeg parkerte for å starte den, så begynte det å regne. 
De som kjenner meg vet at hvis det er noe jeg liker mindre enn det å bli svett og andpusten, så er det å bli svett og andpusten i regnvær. Så den utgikk.

Planen i dag var derfor å ta Rannesheia,og så svippe innom Sogndalen på vei hjem og ta Suåsheia. Men det var før jeg begynte å rote.....

Jeg skal ikke skryte på meg noe særlig retningssans, men trodde denne skulle gå greit.Gå til nordenden av kunstgressbanen høres jo ikke så vanskelig ut....Ikke det at jeg vet hva som er nordenden, men det regnet jeg med at var greit å finne ut. Og jeg visste jo hvor banen var......

Hvis det bare hadde vært den riktige banen...At noe ikke stemte fant jeg ut ganske fort. Men ikke før jeg hadde prøvd med på to forskjellige veier oppover, en av dem tilogmed med en kjempelang bakke. Fine steder, men ikke rett. 
Desperate meldinger ble sendt til min datter, og da hun tilslutt ringte opp ble jeg forklart at jeg var ved feil bane. 
Sånn ser vi ut da.....

Da var det bare å vandre oppover den rette stien. Vannflaska hadde jeg lagt igjen i bilen, det var jo ikke så langt jeg skulle. Godt da å finne litt å spise i skogen :)

Søte markjordbær

Blåbær

Tyttebær

Turen opp gikk veldig fint, men jeg var glad det var tørt. Kunne fort vært litt glatt enkelte steder hvis det hadde regnet.



Jeg pleier å være veldig god på veien ned igjen, og turbeskrivelsen anbefalte å ta samme rute ned. På et eller annet punkt skjedde det noe der, jeg kom ikke ned samme sted som jeg hadde kommet opp. Men ned kom jeg, og turen i Sogndalen blir utsatt til en annen dag....

Nå skal jeg slenge meg litt i sola, men med den flaksen jeg har i dag så kommer det nok veldig snart masse skyer. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar