Dame midtveis i livet. Med tanker og funderinger som jeg avogtil har behov for å skrive ned. Jeg går mye på tur, og tar endel bilder når jeg er ute. Driver også med håndarbeid, både til eget bruk og for salg, så det kommer nok endel av det også her. Ellers så blir det vel noen små glimt fra livet mitt.....ihvertfall de tingene jeg har lyst til å dele med hele verden



mandag 17. mars 2014

Vi tar en befaring...

Det er visst standardsvaret fra styret i borettslaget. 
Sikkert lurt det mange ganger, men noen ganger er det kjappere å bare gjøre det som skal gjøres når man likevel er der....

I fjor vår kappet de trærne mine i hagen, uten at jeg var hjemme. De hadde riktignok vært på en befaring et år i forveien, eller forresten, det var det forrige styret. 

Sånn så det ut.....ikke akkurat vakkert. 
Men ikke så mye å gjøre med det, gjort er gjort.

I løpet av høsten og vinteren har det vært til tider ganske mye vind. Og det har ført til at en del store greiner har enten ramlet ned, eller henger på halv åtte i trærne. 

Siden jeg ikke hadde bedd om at trærne skulle kappes, eller har veldig lyst til å klatre opp å få ned de greinene (ikke lyst til å få dem i hodet heller), syntes jeg det var på sin plass å skrive et brev til styret og be dem om å gjøre jobben ferdig.
Kunne jo selvfølgelig ringt dem.....eller forresten, det vil de jo helst ikke, for de har tross alt ikke tid til å snakke med de som bor her.

Og facebooksiden har de stengt for innlegg, det ble så mange som spurte om ting og klagde på ting der. Mail har de heller ikke, her skal det skrives på papir og legges i postkassa.

Så det gjorde jeg, og i dag fikk jeg svar.

Vi kommer på en befaring for å se om problemet er så stort som du sier 
Det var ikke akkurat det som sto da, men det var tydelig at det var det som var meningen. 

Så da skal de først ha en befaring, for å se om de skal rydde, og så skal de eventuelt rydde. Bortkastet synes jeg da, jeg hadde jo ikke sendt brev hvis det var snakk om noen kvister som lå rundt her.

Men for all del, ta en befaring.

Bare la det gå litt fortere å få ryddet her enn det gjorde å få gitt meg ei ytterdør som fungerte. Det tok 1,5 år. 

JEG HAR NEMLIG PLANER OM Å BRUKE HAGEN MIN I ÅR, OG Å GJØRE EN DEL ARBEID AKKURAT UNDER DE TRÆRNE.
(Lurer forresten på om jeg kan få dem til å bære noen sekker med jord når de først skal bak i hagen allikevel????)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar