Dame midtveis i livet. Med tanker og funderinger som jeg avogtil har behov for å skrive ned. Jeg går mye på tur, og tar endel bilder når jeg er ute. Driver også med håndarbeid, både til eget bruk og for salg, så det kommer nok endel av det også her. Ellers så blir det vel noen små glimt fra livet mitt.....ihvertfall de tingene jeg har lyst til å dele med hele verden



søndag 9. mars 2014

En hjelpende hånd...

Min barndomsvenninnes gamle mor er glad i å strikke til sine barnebarn. Men av og til går det litt i stå, og da ringer hun meg og spør om jeg kan hjelpe å strikke det ferdig.
Og det klarer jeg jo ikke å si nei til, er noe med barndommens minner og de menneskene som var en del av den. Fint å kunne hjelpe litt og "betale" tilbake for den omsorg og varme som hun gav dengang :)

Jeg har strikket fra armdelingen og opp. Vi strikker nokså likt heldigvis, så det ble ikke noe markant skille der jeg overtok. Så da er det bare å krysse fingre for at min barndomsvenninnes datter liker kjolen fra mormor :)

Strikket i Mandarin Petit, str 6 år. Mønsteret er fra Sandnes Mandarin barn, hefte 1204 

1 kommentar:

  1. Så fin og så er det så kjekt å kunne være til hjelp.

    SvarSlett