Dame midtveis i livet. Med tanker og funderinger som jeg avogtil har behov for å skrive ned. Jeg går mye på tur, og tar endel bilder når jeg er ute. Driver også med håndarbeid, både til eget bruk og for salg, så det kommer nok endel av det også her. Ellers så blir det vel noen små glimt fra livet mitt.....ihvertfall de tingene jeg har lyst til å dele med hele verden



søndag 16. februar 2014

Bråstopp og smittefare...

Var jo godt i gang med å hekle pulsvarmere av restegarn, og planen var å fortsette med det til garnet som skal brukes i neste bestilling kommer i posten.

Men så var det denne smitteeffekten da.....Håndarbeidssider og blogger domineres av en ting akkurat nå, og det er OL-lua. 
Diverse oppskrifter er laget og lagt ut, og butkkene er tomme for lyseblått garn. Jeg pleier å være veldig flink til å IKKE lage det som alle andre lager. Ikke har jeg laget Dortegenser, ikke har jeg laget Dalekjole, ikke ølvotter.....dillene er mange.
Og jeg skulle selvfølgelig IKKE lage OL-lue.

Men så var det den greia med å si nei da når noen spør pent....


Så her er min. 

Men den er ikke helt som de andres altså....jeg har ihvertfall ikke hørt om noen andre som har heklet i Rubin.
Grunnen til garnvalget mitt er rett og slett at det var eneste garnet som ikke var utsolgt i lyseblått. 

Jeg brukte oppskriften fra Dottie Dee
Tok opp igjen et par ganger, til jeg fant det maskeantall og størrelse på heklenål som passet for meg. Jeg endte opp med nr. 5. Da ble den akkurat passe til meg, tror jeg har sånn nogenlunde standardstørrelse på hodet mitt :)

Denne er bortbestilt og jeg håper den passer. Har nå begynt på en med heklenål 5,5. Den blir litt større, og jeg er spent på å se om den også passer meg. Ikke at det spiller noen rolle egentlig, for den er også bortbestilt.

Kan nok være at jeg lager en til meg selv også....men jeg tror faktisk at jeg vil ha helt annen farge. Men fasongen på lua likte jeg.

Og forresten, før jeg ble smittet fikk jeg unna noen par til med pulsvarmere.



Begge heklet i Drops alpaca




1 kommentar:

  1. Lua du er fin. Pulsvantene er så flotte.
    Har heller ikke blitt smittet av alt soml ages rundt om.

    SvarSlett