Dame midtveis i livet. Med tanker og funderinger som jeg avogtil har behov for å skrive ned. Jeg går mye på tur, og tar endel bilder når jeg er ute. Driver også med håndarbeid, både til eget bruk og for salg, så det kommer nok endel av det også her. Ellers så blir det vel noen små glimt fra livet mitt.....ihvertfall de tingene jeg har lyst til å dele med hele verden



søndag 15. juli 2012

Tom liste....

Da kunne jeg stryke ut det siste jeg hadde på lista mi over ting som skulle gjøres i ferien. Og godt er det, for i morra er det tilbake på jobb. Har ei uke igjen av ferien, den jeg ikke fikk tatt i starten. Tenker jeg tar det ut de dagene det er fint vær, så kan jeg heller jobbe når det ikke er strandvær. Greit det når barnehagen er stengt, og ingen er avhengig av at jeg er der på bestemte tider.....Så kanskje jeg kan få lurt meg til noen feriedager med sol jeg også. For som vanlig så har jeg ikke hatt det i ferien min. 

Men sånn er det bare, og vi har jo fått gjort mye da:-)

Beise terassen sto høyt oppe på lista. Men det trakk ut, ble liksom aldri så mange dager uten regn at det fikk tørket skikkelig opp etter høytrykksspylinga. Så da ble det å ta trappa istedet. Malingen tørker fortere enn beisen, så da var det litt tryggere å ta det.


Trodde igrunnen at den var ganske råtten, men det viste seg at den var helt fin. Og jammen med ble den bedre når den fikk litt frisk maling på seg. Og når man først begynner å male er det utrolig hvor mye man ser som trenger et strøk. Så dermed ble også gjerdet og rekkverket ned til kjelleren malt.

Forrige søndag var forresten fin, da var jeg rask med å få ut solsenga. Og siden jeg holdt på med å strikke en genser i alpakka.....


Litt varmt å sitte med ute, så det ble vaskekluter istedet. 


2 stk i løpet av dagen....

Og 3 nye dagen etter for da var det ikke så fint vær.


Disse skal til Silje og Jan Sverre, som ikke har oppvaskmaskin i sin nye leilighet. Blir kanskje litt morsommere å vaske opp da......

Men onsdagen tok jeg sjansen på å beise. Det var meldt opphold flere dager fremover, så da var det bare å sette igang. Og fint ble det


Var så fornøyd!!! Helt til dagen etter......Da kom det et meget lokalt regnvær, rett over oss. Og det styrtregnet!!! Jammen med godt at jeg hadde stolt på YR....og så vi som skulle på Odderøya Live på ettermiddagen /kvelden. Men som sagt var det veldig lokalt, det oppdaget jeg da jeg kjørte til byen en tur for å hente kameraten til Mathias. Der var det strålende sol.

Så konserten ble en flott opplevelse, sammen med masse hyggelige mennesker.


Blomstene trives i dette været, blir passe mengde sol og regn om hverandre. Så det blomstrer godt





Jeg måtte jo selvfølgelig ut å kjøpe mer beis, for terassen måtte tas på nytt. Den tok jeg i går, og siden jeg nå hadde endel beis igjen fikk jeg også tatt leveggen mellom meg og naboen.


Det mørke er det som har blitt beiset. Den var knusktørr, aner ikke hvor mange år den har stått der. Den sto ihvertfall der da jeg flyttet inn for 2,5 år siden. Så den trakk godt meg beis. Sto på hodet der mellom plantene, neste år tror jeg at jeg skal få beiset den før det vokser så veldig i bedene:-) Siden jeg griser litt når jeg beiser, så er det litt planter som har fått flotte grå flekker på seg. Men det overlever de nok.

Nå kjenner jeg at det skal bli avslapping resten av dagen. Må jo lade opp til jobb igjen.

Og alle dere som ikke er ferdig med ferie, nå kommer finværet. Det gjør alltid det når jeg begynner på jobb igjen. Så kos dere og nyt det, jeg skal lure meg til litt sol innimellom slagene jeg også. 









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar