Dame midtveis i livet. Med tanker og funderinger som jeg avogtil har behov for å skrive ned. Jeg går mye på tur, og tar endel bilder når jeg er ute. Driver også med håndarbeid, både til eget bruk og for salg, så det kommer nok endel av det også her. Ellers så blir det vel noen små glimt fra livet mitt.....ihvertfall de tingene jeg har lyst til å dele med hele verden



søndag 11. desember 2011

Julestemning på gang???

Vel, ikke helt. Ikke ennå ihvertfall. Men  roen har ihvertfall senket seg etter at eksamen ble levert på fredag. Det var fantastisk å våkne lørdag morra (etter julebord på fredagen), og kjenne etter at man ikke behøvde å sette seg å skrive. Mange år siden jeg har hatt den følelsen ja.

Nå har Mathias vært her i helga, og vi koste oss med pinnekjøtt i går kveld. Julegaver strikkes, både til egne gaver og på bestilling for andre. Håndballjentene er i gang, og skiskyting er på tv....bør jo gi litt julesteming det.....
Kan forresten ikke huske sist jeg var så seint ute med å handle julegaver, Har faktisk ikke kjøpt noen ennå, med unntak av de jeg produserer selv da. Får ta meg en dag til uka og shoppe litt etter jobb, godt lønninga kommer i morra:-)

Julepyntingen tar jeg neste helg, så er alt klart til ungene kommer på torsdagen. Det er min jul i år, så da skal de være hos meg hele jula. Lille Julaften tar vi turen til østlandet for å feire jul i det nye huset til lillesøster og svoger. Det blir koselig, har ikke sett huset før, så det gleder jeg meg til. Men vi må pynte her også, skal jo være her i romjula, og jeg pleier å ha julepynten fremme til 20.dag jul. Så jeg får kost meg i mitt eget julepyntede hus også. Godt med litt av hvert:-)

Fremdeles ikke lurt å legge ut egne julegaver, men de jeg strikker på bestilling kan jo legges ut. Så her kommer det jeg har koblet av med på kveldene i eksamenstiden.

Fortsatt god førjulstid til alle lesere:-)


En hundegenser med hette har jeg strikket. Oppskrift fra Drops. Og snille bamsemumsen til naboen stilte villig opp som modell. Litt liten til ham, men etter jul må jeg nok strikke en til ham også. Må jo ta vare på gode naboer:-)

Har også blitt litt lueproduksjon. Oppskriften er Drops 135-16, men jeg har brukt litt annet garn enn det som står i oppskriften.


Denne er i Sterk fra DSA



Denne er i Lima fra Drops



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar