Dame midtveis i livet. Med tanker og funderinger som jeg avogtil har behov for å skrive ned. Jeg går mye på tur, og tar endel bilder når jeg er ute. Driver også med håndarbeid, både til eget bruk og for salg, så det kommer nok endel av det også her. Ellers så blir det vel noen små glimt fra livet mitt.....ihvertfall de tingene jeg har lyst til å dele med hele verden



onsdag 7. september 2011

Planlegger pensjonsalder:-) 16. januar 2011


Man må jo begynne tidlig, hvis man vil ha en flott pensjonsalder. Og det viktigste er jo å få oppdradd sine barn til å gi en full service når den tid kommer. Så da har jeg begynt på den oppgaven….eller det vil si, jeg prøvde for noen år siden også, med min datter. Ikke noen stor suksess foreløpig…får satse på bedre lykke med Mathias:-)
Han er ihvertfall ivrig når det gjelder matlagingen, så da begynner vi der. Er jo viktig det, å ha noen som kan lage god mat til meg når jeg blir gammel. Og det er også viktig at han som gutt kan lage sin egen mat, målet er at han skal bli bedre enn sin far, og det skal jo egentlig ikke så mye til:-)
Fredagens ønskemat fra Mathias sin side var biff og fløtegratinerte poteter. Og da måtte han jobbe litt for føden. Han kuttet poteter og tilsatte alt som skulle i, og han stekte biffen. Konklusjonen hans var at det nok antakelig var den beste biffen han noen gang hadde smakt. Selvlaget er vellaget!!!


Lørdagen våknet vi, eller det vil si jeg, til MASSE snø. Det hadde jo vært lurt å få ham til å gå ut og måke, er jo en viktig ting å lære barna det. Men som den utålmodige sjel jeg er, så kunne jeg ikke vente til det behaget herskapet å våkne. Som de fleste vet, så er ikke 13-åringer akkurat morgenfugler. Så den biten får vi ta en annen gang:-) Ser ut som det kan bli nok av muligheter i vinter.
Men det skulle lages mat i dag også, og på menyen sto pizzaboller. Dette ville han gjerne lære å lage, for da kan han lage det selv hver gang han får lyst på det:-) Han likte ikke helt at jeg fløy rundt med kameraet mens han holdt på, men han ble ihvertfall veldig stolt av resultatet. Og her gjorde han absolutt alt…..med litt veiledning (mas kalte han det når jeg prøvde å vise noen måter å gjøre ting på som er mye mer effektive) Han må vel bare få lov til å finne sin egen måte å gjøre det på, men det er vanskelig å la være å blande seg….

 
 Og gode ble de, så dette var en vellykket opplæring.
Og siden han tok seg av all matlagingen i helga, ble det jo god tid for ho mor til å strikke. 3 par med selbuvotter ble klare til å sendes til Tyskland. De er strikket i Smart, på pinne 3,5 og 4. Skulle strikkes i tynnere garn og på tynnere pinner, men jeg syntes de ble så smale da. Så da endret jeg litt på det.


Søndagen skal brukes til håndballkamp for Mathias, så det er vel på tide å vekke ham nå,og få i ham litt frokost før vi skal kjøre til Evje om et par timer. Regner vel egentlig med at han tar resten av pizzabollene til frokost i dag:-)
Ha en fin dag alle sammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar