Dame midtveis i livet. Med tanker og funderinger som jeg avogtil har behov for å skrive ned. Jeg går mye på tur, og tar endel bilder når jeg er ute. Driver også med håndarbeid, både til eget bruk og for salg, så det kommer nok endel av det også her. Ellers så blir det vel noen små glimt fra livet mitt.....ihvertfall de tingene jeg har lyst til å dele med hele verden



onsdag 7. september 2011

O jul med din glede…. 12. desember 2010

Siden tiltakslysten min har vært omtrent fraværende den siste tiden, måtte jeg nå ta meg selv i nakken og få gjort litt til jul. Gavene er i boks, men det var dårlig stilt med resten av forberedelsene. Så det var bare å komme seg i gang, innimellom alt man jo må få med seg av sport på tv.
Første prosjekt var litt ommøblering. Stua mi har den siste mnd sett ut som et treningsstudio etter at jeg kjøpte meg tredemølle. Men det skaper jo ikke akkurat noen julestemning å ha den der, så den måtte flyttes til soverommet. Men først måtte da en kommode flyttes ned i gangen. Liker godt å bo aleine, men akkurat når tunge ting skal flyttes på hadde det vært greit å ha noen her. Men ned kom den.

Da var det verre med mølla. Den var akkurat for brei til å få inn gjennom døra. Så det ble en baling utav en annen verden for å finne en vinkel som gjorde at den kom inn. Og den er tung…..så i dag er kroppen ganske støl og mørbanket. Men den kom på plass til slutt, og da er jo alt greit. Så nå blir det lydbok mens jeg trener istedet for tv-titting.

Husvask og støvtørking ble jo bare en lek sammenlignet med dette, selv om hybelkaninene hadde hatt det greit hos meg i det siste, og formert seg voldsomt. Men nå er det reint her, og julepynten kunne settes frem. Har ikke pyntet til jul her før, så det var moro å finne ut hvor jeg skulle ha de forskjellige tingene.
For noen år siden drev jeg masse med å male hobbykeramikk, og mye av julepynten min er derfor selvmalt.

Min form for julebakst. Resten kjøpes hos bakeren:-)


Nisseorkesteret spiller opp til dans
 Noen av nissene mine er jeg veldig glad i, og de måtte selvfølgelig også få plass.



Og til slutt julekrybben min. Den var en skikkelig jobb den gang jeg laget den, for Maria var så skjør at hun mistet hodet 2 ganger, så jeg måtte lage ny. Derfor pakkes disse figurene veldig godt inn når de pakkes ned etter jul


Resten av kvelden koste jeg meg med rødvin og scampi, og en kombinasjon av strikking og lesing. Det var Cecilia Samartins Mofongo som ble lest til sene natten. Den  har jeg ventet lenge på at de skulle få inn på biblioteket. Og så strikket jeg ferdig en puff i Trapilho. Som jeg har skrevet tidligere, så har jeg fått jobben med å strikke opp modeller til importøren av dette stoffet. Det kan kjøpes i diverse garnbutikker rundt om i landet, og jeg skal se om ikke jeg kan få tak i en forhandlerliste og legge den ut her etterhvert.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar