Dame midtveis i livet. Med tanker og funderinger som jeg avogtil har behov for å skrive ned. Jeg går mye på tur, og tar endel bilder når jeg er ute. Driver også med håndarbeid, både til eget bruk og for salg, så det kommer nok endel av det også her. Ellers så blir det vel noen små glimt fra livet mitt.....ihvertfall de tingene jeg har lyst til å dele med hele verden



onsdag 7. september 2011

Det store støvmysteriet 22. januar 2011

Noe skal man fundere på, og i det siste er det støv som har opptatt tankene mine (snakk om interessant liv jeg lever). Det er nemlig sånn at jeg har lurt på hvorfor og hvordan det kan samle seg så mye støv her, når det bare er meg som bor her, og jeg jo stort sett tilbringer dagen på jobb, kvelden i sofakroken og natta i senga. Men støv er det overalt allikevel…..

Flytta jo inn her for snart et år siden, og allerede fra første stund syntes jeg det fort ble støvete her. Nå har jeg jo bodd i hus i 43 år, så jeg vet jo at det blir støv i hus. Men så mye som her??? Kanskje det er forskjell på hus, at noen blir mer støvete enn andre? Eller er det stedet jeg bor på, et mer støvete nabolag enn tidligere???

Og hvorfor er hybelkaninene større her enn noen andre steder jeg har bodd? Er det noen som mater dem…..? Jammen med godt jeg ikke har støvallergi, da hadde jeg blitt sprø. Er jo ikke det at jeg er så forferdelig dårlig til å gjøre reint heller, jeg synes stadig jeg flyr rundt med støvkost og støvsuger. For det er støvete, ikke skittent det blir….

I dag har jeg hatt en skikkelig kaninjakt. Og mens jeg holdt på med det, så slo det meg: Kanskje det er PÅ GRUNN AV, og ikke PÅ TROSS AV at jeg bor aleine at det er så mye støv. Jeg har jo aldri bodd helt aleine i et hus før, og jo flere som bor her, jo mer bevegelse er det jo rundt i heimen.

Når jeg kommer fra jobb så trener jeg litt (tredemølla er ikke støvete), så lager jeg meg mat, og komfyren er heller ikke støvete, og så plasserer jeg meg i sofakroken med strikketøyet mitt (det støver jo litt). Og i mellomtiden så får alle hybelkaninene ligge helt i fred, og man vet jo hvor mye kaniner formerer seg hvis de får anledning. Tidligere har jeg jo hatt unger i hus, og de sitter jo ikke mye i ro. Klart at hybelkaninene ikke har fått ligget i ro da.

Så konklusjonen blir da, at jeg har hatt like mye støv før, det har bare svevet mer rundt, og ikke fått ligge i ro så jeg legger merke til det. Så da er mysteriet løst. At jeg k tillegg har helt mørke møbler hjelper jo ikke akkurat, har hatt lyse møbler tidligere, og så vandrer jeg jo alltid rundt med noen garnnøster under armen,avgir vel litt de også.

Men nå er ihvertfall alle hybelkaninene jaget ut for denne gang, selv om de nok klarer å snike seg inn igjen ganske raskt. Og jeg kan atter sove godt om natten, vel vitende om at et av livets store mysterier er løst:-) Lurer på hva jeg skal fundere på nå da???
Ha en fin helg alle sammen, med eller uten hybelkaniner:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar