Dame midtveis i livet. Med tanker og funderinger som jeg avogtil har behov for å skrive ned. Jeg går mye på tur, og tar endel bilder når jeg er ute. Driver også med håndarbeid, både til eget bruk og for salg, så det kommer nok endel av det også her. Ellers så blir det vel noen små glimt fra livet mitt.....ihvertfall de tingene jeg har lyst til å dele med hele verden



onsdag 7. september 2011

Deilig….26. juni 2011

Det meste er igrunnen DEILIG akkurat nå. Har begynt på første del av ferien, skal ha en uke nå. Mathias er her, og vi koser oss masse. I dag har han vært på fotballkamp med morfar og kusine, og siden det ble et forsmedelig tap for Start……..igjen…., så lagde jeg vafler til ham da han kom hjem, Tror det tok den verste skuffelsen:-) Nå spiller han FIFA, og mor taster litt og strikker litt.

Været i dag har også vært DEILIG. Det var igrunnen meldt skyer litt utpå formiddagen, så jeg var rask med å komme meg ut i sola i dag morges. Men skyene holdt seg  borte, så da fikk jeg med 5 timer på solsenga med ei bok. Kan ikke klage på det. Fikk også fundert litt mer hageprosjektet mitt, og har nå gått bort fra å legge platting. Det blir gress i stedet. Litt enklere å få til når man skal gjøre det aleine og ikke akkurat er så snekkerkyndig.

Litteraturen det går i for tiden er serien om Damenes detektivbyrå nr 1. Likte ikke serien da den gikk på tv, men bøkene er humoristiske og deilig avslappende å kose seg med i sola.

I går var forresten også en DEILIG dag. Fikk med meg både klassefest og 50-års lag på samme dag. Og helt topp ble det da klassefesten dukket opp på 50 årsfesten og sang bursdagssang. Stor lykke
Og selvfølgelig blir det strikket litt. Det er også DEILIG, for nå er jeg ferdig med alle genserene, og kan strikke litt småstrikk igjen. Liker igrunnen det best, for da blir man så fort ferdig og kan begynne på noe nytt. Og det er jo alltid DEILIG….


Disse pulsvarmerne er strikket i Karisma til min gode venninne Nina


Disse er heklet i Sandnes minialpakka og er til min aller beste kunde Ingunn


Og så noe jeg er stolt av, mitt første par sokker strikket etter engelsk oppskrift. Har ikke turt å prøve det før jeg fikk et puff på strikkekafeen. Vigdis lærte oss det grunnleggende, og vips så var jeg i gang. Og det var jo ikke vanskelig i det hele tatt. Så dette blir det mer av.
Disse sokkene var jo en selvfølgelig gave til 50-års jubilanten i går. Gøy å gi til noen som setter pris på det. Regner med de blir flittig brukt av Maria:-)
Nå skal jeg kose meg med et DEILIG glass rødvin, før jeg kryper til køys til en DEILIG natts søvn:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar