Dame midtveis i livet. Med tanker og funderinger som jeg avogtil har behov for å skrive ned. Jeg går mye på tur, og tar endel bilder når jeg er ute. Driver også med håndarbeid, både til eget bruk og for salg, så det kommer nok endel av det også her. Ellers så blir det vel noen små glimt fra livet mitt.....ihvertfall de tingene jeg har lyst til å dele med hele verden



fredag 1. mars 2019

Glimt av vår....

.....det har det jammen vært de siste ukene.

Mengdene med snø som kom i Januar, forvant med lynets hastighet da først regnet, og så sola kom. Og jeg klager ikke. Bar asfalt, krokus i bedene, solbriller på nesa....og Ski-VM på tv. For selv om jeg misliker snø noe så intenst, så er jeg jo helt hekta på vinteridrett. 
Snø er best på tv, sånn er det med den saken.

Ellers så har februar stort sett bestått av flytting og forkjølelse i et sammensurium av paracet og lange arbeidsdager. Sånn blir det når man skal flytte en skole og en barnehage. Men det har vi jammen gjort, og nå skal vi leve brakketilværelse i et par år, mens vårt nye flotte oppvekstsenter skal bygges. Det blir stas. I mellom tida koser vi oss i brakkene.

På hjemmefronten har det blitt litt strikking til ski-vm. Det hører liksom sammen.


En lindteingenser strikket i Pus var en morsom utfordring. Gøy med litt andre ting enn det man strikker til vanlig.

En Bille-bæ-lue i drops merino extra fine og drops baby merino er sendt til Oslo.

Og kjære Marit har fått litt oppgradering på sokke- og vottefronten.


På lesefronten er det Jan Mehlum som er på programmet i bokform. Leser meg gjennom fra a til å-
På lydbokfronten er det Olivia og Tom som er heltene for øyeblikket. Springflo har jeg sett som serie tidligere, men de andre har jeg helt bevisst styrt unna. Jeg liker å skape mine egne bilder i hodet, og føler at tv aldri kan fortelle historien like godt som boka. Men kanskje jeg skal se dem nå som bøkene er lest....

Da er jeg klar for strikke-se på VM-sove-drikke vin-kanskje vaske huset helg


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar