Dame midtveis i livet. Med tanker og funderinger som jeg avogtil har behov for å skrive ned. Jeg går mye på tur, og tar endel bilder når jeg er ute. Driver også med håndarbeid, både til eget bruk og for salg, så det kommer nok endel av det også her. Ellers så blir det vel noen små glimt fra livet mitt.....ihvertfall de tingene jeg har lyst til å dele med hele verden



mandag 9. april 2012

Er det rart det er krig i verden....

Fotballsesongen er i gang, idag startet endelig Adeccoligaen også. Det er den jeg har måttet vente på i år, siden mitt lag START er der. 
Nå skal ikke jeg skryte på meg å være helt fotballgal, egentlig er jeg ikke en gang interessert i fotball. Men jeg er START supporter, oppvokst ved Starthallen og Stadion, og med Matta, Borkis og gjengen som store helter. Jeg hadde klump i halsen da Myggen gjorde comeback, og gråt da jeg leste Jespers bok om Matta. Jeg jubler når det går bra med Start, og jeg blir skuffet når det går dårlig. Jeg kjefter litt på dem når de roter bort en seier, men jeg sover fremdeles like godt om natta, og jeg følger med neste kamp og håper at denne ganga går det bedre......

Når det spilles kamper er det stor aktivitet på FB. Mye engasjement og mye artige kommentarer. Men så er det de som ser ut som det viktigste med å være supporter er å rakke ned på og slenge dritt om andre lag. Det er helt utrolig hvor mye de følger med på andre lag, bare for å kunne skrive noe negativt. En ting hvis det hadde vært motstanderen til ditt lag, og du akkurat den kampen var engasjert og partisk. Men når det ikke engang er lag som er i samme liga som ditt lag.....Hvordan kan et SPILL som fotball få folk til å slenge ut av seg så mye dritt?????? 

Klarer ikke skjønne det her jeg. Er nok noen lag jeg liker mindre enn andre lag......og stort sett er det pga av trenere eller supportere, og de uttalelser de kommer med. Spillere er stort sett ok......Men jeg klarer ikke å mislike et lag så mye at jeg må holde på i status etter status å rakke ned på dem. Tror det må være slitsomt å bruke så mye energi på negativitet jeg.....men kanskje de har behov for å være litt tøffe i kjeften av en eller annen grunn......Stakkar, synes nesten synd på dem jeg......

Valgte å skrive det i en blogg jeg, fremfor å kommentere tilbake på enkelte av de kommentarene jeg så i dag, redd jeg hadde blitt like usaklig selv da.....

Så da skal jeg fortsette å heie på START jeg, og krysse fingre for at de rykker opp igjen. Og hvis de ikke gjør det, så skal jeg fortsette å heie på dem allikevel. Jeg har jo tross alt trøya som Stefan Bärlin brukte hengende over senga, med autograf og bursdagshilsen på. Og det forplikter jo.

Ønsker alle fotballsupportere en fin sesong, med oppturer og nedturer, med latter og tårer, Jeg kommer fortsatt til å slette "venner" på FB hvis jeg synes at det bare kommer negative ting fra dem....


Heia START!!!!!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar