Dame midtveis i livet. Med tanker og funderinger som jeg avogtil har behov for å skrive ned. Jeg går mye på tur, og tar endel bilder når jeg er ute. Driver også med håndarbeid, både til eget bruk og for salg, så det kommer nok endel av det også her. Ellers så blir det vel noen små glimt fra livet mitt.....ihvertfall de tingene jeg har lyst til å dele med hele verden



torsdag 15. mars 2012

Mariuspause....hva gjør man da????

Jo da setter man i gang med et par selbuvotter. Blir jo egentlig det samme, mønsterstrikk det også. Men veldig deilig å strikke et annet mønster. Egentlig så kunne jeg tenke meg å aldri strikke et mønster mer enn en gang, er jo mye gøyere å strikke noe man aldri har strikket før......Høres sikkert helt skrullete ut for dere som ikke strikker, men regner med at det er noen strikkere som kjenner seg igjen:-)

Så her er nå ihvertfall helgas votteproduksjon: 


Holder fremdeles på å strikke meg gjennom Votteboken, så dette mønsteret er også derfra. Fant ut at dersom jeg skullle få prøvd ut alle de fine vottemønsterene jeg har, måtte jeg bare begynne i en ende:-) Har sikkert nok til å kunne strikke ulike par helt frem til jeg blir pensjonist. 

Prøver å få strikket opp litt av garnsamlingen min, så da jeg trengte et nytt strikketøy som jeg kunne ha med på strikkekafeen på torsdag, ble det lagt opp til en setesdalstunika til baby. Strikker den i rosa og brunt, det ser veldig fint ut. Bilde kommer etterhvert.

Så da hiver jeg meg over mønsterstrikkingene igjen......Og lader opp til 2 stk Mariusgensere jeg har fått bestilling på :-)

1 kommentar: