Dame midtveis i livet. Med tanker og funderinger som jeg avogtil har behov for å skrive ned. Jeg går mye på tur, og tar endel bilder når jeg er ute. Driver også med håndarbeid, både til eget bruk og for salg, så det kommer nok endel av det også her. Ellers så blir det vel noen små glimt fra livet mitt.....ihvertfall de tingene jeg har lyst til å dele med hele verden



lørdag 15. oktober 2011

Vinterforberedelser

Ihvertfall på strikkefronten. For første gang  på over et år hadde jeg ingen bestillinger på lista mi (varte ikke så lenge da), men fikk strikket litt som jeg hadde hatt på ønskelisten min lenge.

Har igrunnen hatt som mål å strikke opp en del selbuvotter i ulike mønster. Er vel 2 år siden jeg bestemte meg for det. Har så masse oppskrifter liggende, så jeg tror jeg kan strikke 100 par uten å måtte gjennta samme mønster 2 ganger. Og det liker jeg, å slippe å gjøre det samme. Har ihvertfall fått begynt på det, så får vi se hvor langt jeg kommer.

Første paret ble Setesdalsvotter til herre fra boka Norske votter
Disse er strikket i Karisma, bruker garn jeg har liggende.


Foreløpig ligger paret i "Til salgs"esken min, men det er vel en viss fare for at det blir en julegave av dette etterhvert.

Å strikke til meg selv har det ikke vært mye tid til. Kommer liksom i siste rekke det. Men nå har jeg fått strikket 3 skjerf til meg selv denne uka. Bruker skjerf i en eller annen form stort sett hver dag, og da er det godt å ha litt å variere med.

Første ut var et tubeskjerf som jeg strikket frem og tilbake, og så sydde sammen til slutt. Brukte dette som en prøve av mønsteret, og brukte en rest jeg hadde liggende av Drops Delight. Kunne hatt det litt lenger, men det vier seg litt ut, og er behagelig å gå med



For en stund siden falt jeg for fristelsen og kjøpte et nøste med Artyarn med perler og paljetter. Et dyrt garn, men absolutt verd pengene. Det har ligget i hyllen min nærmest som en pyntegjenstand, måtte være sikker på hva jeg skulle bruke det til før jeg startet på det. Endte opp med et skjerf i samme mønster som tubeskejrfet over, men uten å sy det sammen.
Dette blir smykket mitt på julebordene og andre festligheter i høst og vinter. Deilig å ha på, og jeg føler meg elegant når jeg går med det.



Til jul i fjor fikk jeg gavekort på garn. Og jeg kjøpte blant annet 4 nøster med Puno fra Rauma. Også et dyrt garn, men litt luksus skal man unne seg iblant. Nå har jeg brukt 2 av nøstene, og strikket meg et tubeskjerf. Utrolig deilig og mykt, tenker dette skal holde halsen god og varm i vinter.




Da er det tid for bestillinger igjen. På pinnene nå er en Mariusgenser med rundstrikk til en kollega.

Den skal jeg strikke på mens Mathias okkuperer tven med sitt nye FIFA12

Ha en god helg alle sammen!!

1 kommentar:

  1. Så mye flott du har strikket. Vottene var skikkelig fine, flotte farger.

    SvarSlett