Dame midtveis i livet. Med tanker og funderinger som jeg avogtil har behov for å skrive ned. Jeg går mye på tur, og tar endel bilder når jeg er ute. Driver også med håndarbeid, både til eget bruk og for salg, så det kommer nok endel av det også her. Ellers så blir det vel noen små glimt fra livet mitt.....ihvertfall de tingene jeg har lyst til å dele med hele verden



onsdag 7. september 2011

Tanker på årets siste dag 31. desember 2010

Da er den her da, årets siste dag i 2010. Egentlig en dag som alle andre dager, men som vanlig så er det for meg en dag med mye tanker og betraktninger.

Året 2010 har vært et år med mange forandringer for meg. Det har vært et utfordrende år, med operasjoner og flytting, og med mange endringer i forhold til mennesker rundt meg.

Jeg hadde som nyttårsforsett for dette året å bruke mindre tid og energi på de mennesker og ting rundt meg som bare trakk meg ned og hadde negativ energi, og mere tid på det som gir meg noe positivt og fyller meg med energi. Jeg synes jeg har klart det ganske godt, ihvertfall den første delen. Jeg har blitt flinkere til å ikke bruke tanker på alt det jeg ikke kan gjøre noe med, men jeg har også mistet noen jeg trodde var venner i denne prosessen. Når et vennskap kommer med så mye betingelser om hvordan jeg skal være, og hva jeg skal gjøre, har det for meg vært et vennskap jeg ikke ønsket å fortsette. Mine venner behøver ikke like alt jeg gjør, de behøver ikke være enige med meg i alt. De kan godt bli sinte og irriterte på meg, det blir jeg på dem også. Men jeg forventer at en venn er ærlig, og at de aksepterer de valg jeg tar, og den jeg er, selv om de er uenige.

Den andre delen av nyttårsforsettet mitt har jeg ikke helt kontroll på ennå. Endel av de endringene jeg gjorde i livet mitt på slutten av 2009 og begynnelsen av 2010, gjorde noe med meg, som det har tatt lenger tid å finne ut av enn jeg hadde regnet med.

Det er ikke lett å finne tilbake til seg selv igjen, og den man ønsker å være, det tar tid. Det er mye som skal på plass, og mange tanker som skal tenkes ferdig. Godt da å ha muligheten til å ut å gå i skog og mark. Det et noe jeg virkelig har fått sansen for i 2010. Disse turene har vært veldig viktige for meg, og det er mange verdensproblemer som har blitt løst mens jeg har vært ute og gått. Takk til de som har fått meg ut og gå, dere vet hvem dere er:-)

2010 har også vært et år hvor jeg har funnet igjen noen “gamle” venner. Mennesker som har betydd mye for meg i perioder, men som jeg hadde mistet kontakten med. Mange av disse har dukket opp igjen, og jeg setter kjempestor pris på det. Med disse har det også dukket opp nye venner, og det er jeg veldig glad for. Noen av dem har betydd noe spesielt også dette året, og har vært der for meg når jeg har hatt behov for det. Jeg har fått noen spark i baken som jeg har trengt, og jeg regner med jeg får flere i året som kommer.
Så med dette i bakhodet tror jeg at jeg skal videreføre nyttårsforsettet mitt et år til. Med ekstra fokus på det å bruke tid på de mennesker rundt meg som er positive, og som jeg setter stor pris på. Jeg håper at jeg kan tilføre dem like mye positivt som de tilfører meg.
Med dette ønsker jeg dere et godt nytt år, med gode venner og masse gode opplevelser.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar