Dame midtveis i livet. Med tanker og funderinger som jeg avogtil har behov for å skrive ned. Jeg går mye på tur, og tar endel bilder når jeg er ute. Driver også med håndarbeid, både til eget bruk og for salg, så det kommer nok endel av det også her. Ellers så blir det vel noen små glimt fra livet mitt.....ihvertfall de tingene jeg har lyst til å dele med hele verden



onsdag 7. september 2011

Pynter til advent 29. november 2010

Dette blir første jul i huset her for meg. Jeg er veldig glad i å pynte til jul, og hadde gledet meg til å finne uthvor de forskjellige tingene skulle plasseres når jeg skulle gjøre det for første gang. Tingene har jo hatt faste plasser i mange år, så det må tenkes helt nytt.
Men jeg klarer ikke helt å finne julestemningen i år. Det er ikke min tur til å ha barna denne jula, og da er litt av gleden med å gjøre det fint rundt meg borte. Men jeg kan jo ikke sitte her å deppe, det er jo bare sånn det er.
Så lørdag fant jeg frem adventstaken og julestjerna mi for å henge det opp. Har en litt spesiell julestjerne, og den fikk plass i vinduet på verandadøren.


Ikke så lett å få tatt et fint bilde med lys, men en viss ide om hvordan den ser ut går det ann å få.
Neste som ble satt opp er staken som jeg har i vinduet. Har ikke vinduskarmer i stua, så den måtte plasseres i kjøkkenvinduet. Denne staken er jeg veldig glad i, synes den er veldig fin. Gleder meg alltid til å ta den frem, og ungene syntes alltid det var gøy å se når det ble lys i kirken og i huset.


Pappa var en tur på besøk i dag for å få litt hjelp av Mathias med pcen sin. Han hadde med en lyskjede som han lurte på om jeg ville ha. Jeg visste ikke helt hva jeg skulle gjøre med den, har ikke noe å ha de i utenfor, og er ikke noe glad i å drapere sånt rundt vinduene. Men så kom jeg til å tenke på at det kanskje kunne være fint å tvinne den rundt smijernslysekronen med stearinlys som jeg har over spisebordet. Og det ble igrunnen ganske fint, ihvertfall synes jeg det.


Noe mer enn dette pleier jeg ikke å pynte før lille julaften. I år regner jeg med at det bli pynting helga før julaften, for da skal ungene være her og vi skal kose oss litt.
Så da er det bare å satse på at det skal komme strømmende litt julestemning etterhvert. Neste helg skal vi på julekonsert i Domkirken, det burde hjelpe litt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar